Valdispert

Valdispert

Categorie
Healthcare
Adverteerder
Vemedia
Bureau
F&M marketing/communicatie adviseurs
Jaar
2006
Paginanummer
378

Doelstelling

Achtergrondinformatie: Valdispert is marktleider binnen de categorie zelfzorgmiddelen bij problemen met het zenuwstelsel. Binnen deze categorie richt Valdispert zich op rustgevers, nachtrustverbeteraars en stemmingsverbeteraars. Momenteel bestaat de range uit Valdispert Rust, Valdispert Nacht, Valdispert Stemming en Valdispert Kids Rust. De communicatiedoelstelling is gericht op kennis en houding: het herkennen van de situatie en leren dat er “hulp” is. Er zijn situaties en periodes waarbij het soms allemaal teveel wordt en spanningen en rusteloosheid invloed hebben op je functioneren. Valdispert is een natuurlijk hulpmiddel dat je precies biedt waar je op zo’n herkenbaar moment behoefte aan hebt: rust, nachtrust of een betere gemoedstoestand!

Doelgroep

De gebruikers van Valdispert zijn mannen en vrouwen 20+ en kinderen. Ieder product speelt in op een specifieke behoefte bij een specifieke doelgroep. Aangezien de aankopen in het zelfzorgkanaal meestal door vrouwen verricht worden, richt de campagne zich met name op de doelgroep vrouwen 20+.

Concept

Gekozen is voor een combinatie van push en pull, zowel de tussenhandel (drogisten en drogisterijmedewerkers) als de eindgebruiker wordt benaderd. Als basis richting de consument is gekozen voor een printcampagne. Hierdoor is het mogelijk de mediakeuze per variant/indicatie optimaal af te stemmen op specifieke doelgroepen. Zes uitingen communiceren de belangrijkste probleemsituaties maar zijn daarnaast herkenbaar in lijn met elkaar. Below the line worden de varianten ondersteund met POS materialen in de vorm van informatiefolders/acties en displaymateriaal. De interactieve website www.valdispert.nl biedt de consument de mogelijkheid aan de hand van herkenbare situatieschetsen tot de keuze van de juiste variant te komen (‘de spanningswijzer’). Op handelsniveau wordt personeel door middel van informatiefolders en personeelsacties geïnformeerd over de producten.

Media- en middelenstrategie

Kort lopende printcampagnes per variant, gebaseerd op specifieke periodes in het jaar zoals de examenperiode, vakantieperiode, herfst e.d. Interactieve website, informatiefolder, display’s met consumentenacties, handelsbrochures en personeelsacties.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken