VAL OP MET JE FIETS!

VAL OP MET JE FIETS!

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Rijksoverheid / Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2009
Paginanummer
444

Doelstelling

Het bevorderen van het gebruik van goede fietsverlichting om het aantal verkeersongelukken te verminderen.

Doelgroep

Jonge fietsers, 13-25 jaar.

Concept

Het belang van goede fietsverlichting is onder de aandacht gebracht bij een jonge doelgroep door een crossmediale campagne, die werd afgetrapt met een spectaculaire viral. Daarin vertoonden 2 jongens op een lichtgevende BMX-fiets in het donker kunsten met hun fietsen, waarmee ze opvielen. Kernboodschap van de campagne is: Om op te vallen, hoef je eigenlijk alleen maar je licht aan te doen.

Media- en middelenstrategie

De viral werd binnen 2 weken meer dan 250.000 maal bekeken en op internet werd er uitvoerig over gediscussieerd (real or fake). De campagne werd voortgezet met TV (MTV/TMF), radio, outdoor, banners en website: valopmetjefiets.nl. De helden uit de viral demonsteerden hun spectaculaire stunts tijdens een promotietour in 4 grote steden. Tijdens de campagneperiode gaven HEMA en Bovag fietsspecialisten 15% korting bij aanschaf van fietsverlichting.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken