VAL OP MET JE FIETS!

VAL OP MET JE FIETS!

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Rijksoverheid / Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2009

Doelstelling

Het bevorderen van het gebruik van goede fietsverlichting om het aantal verkeersongelukken te verminderen.

Doelgroep

Jonge fietsers, 13-25 jaar.

Strategie/Concept

Het belang van goede fietsverlichting is onder de aandacht gebracht bij een jonge doelgroep door een crossmediale campagne, die werd afgetrapt met een spectaculaire viral. Daarin vertoonden 2 jongens op een lichtgevende BMX-fiets in het donker kunsten met hun fietsen, waarmee ze opvielen. Kernboodschap van de campagne is: Om op te vallen, hoef je eigenlijk alleen maar je licht aan te doen.

Media- en middelenstrategie

De viral werd binnen 2 weken meer dan 250.000 maal bekeken en op internet werd er uitvoerig over gediscussieerd (real or fake). De campagne werd voortgezet met TV (MTV/TMF), radio, outdoor, banners en website: valopmetjefiets.nl. De helden uit de viral demonsteerden hun spectaculaire stunts tijdens een promotietour in 4 grote steden. Tijdens de campagneperiode gaven HEMA en Bovag fietsspecialisten 15% korting bij aanschaf van fietsverlichting.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken