UWV heeft wel héél veel ICT

UWV / ACA/JES communicatie

Bekijk deze campagne op pagina 474 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
UWV
Titel
Arbeidsmarktcommunicatie
Bureau
ACA/JES communicatie
Account
Onno Gout, Mariska van der Ham, Sylvia Hoogendijk
Copy
Rom Wittebol
Art
David Bergmans, Rik Blokland, Geert Nijmolen
Strateeg
Dinand Jansen Illustraties Edith Buenen
Opdrachtgever
Annemarie van den Berg, Frank Haagsman, Jacomien Hordijk
Film/Productiemaatschappij
Bij Brand
RTV-producer
Martine Bosman, Cariola van Beek
Fotografie
Jasper Zwartjes
Illustraties
Edith Buenen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van UWV
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ACA/JES communicatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

UWV is onder de ICT-doelgroep nauwelijks bekend als aantrekkelijke werkgever, terwijl UWV bij het publiek bekend staat als bureaucratisch en log. Dit zorgt ervoor dat ICT’ers absoluut geen idee hebben van de mogelijkheden en uitdagingen die het UWV biedt. Dit terwijl er bij UWV, als publiek orgaan, juist heel veel complexe en grootschalige ICT-projecten uitgevoerd worden. Communicatiedoelstelling is latent zoekende ICT’ers laten weten dat ICT cruciaal zijn voor optimale dienstverlening van UWV en men moet een voorkeur ontwikkelen voor werken bij UWV. Uiteindelijke wervingsdoelstelling is de aanname van 160 goed gekwalificeerde ICT’ers.

Doelgroep

Startende en ervaren ICT’ers op HBO en WO niveau voor de functies van program manager, proces ontwerper, project manager, service manager ICT, testcoördinator, tester, functioneel ontwerper, business consultant, business architect, projectleider. Een deel van de doelgroep werkt op dit moment op ICT-afdelingen bij andere overheden of bedrijven, een ander deel werkt bij ICT dienstverleners. Een belangrijk kenmerk van beide groepen is dat ze sterk inhoudelijk gedreven zijn.

Strategie/Concept

Propositie: Als je houdt van verandering kun je bij UWV als ICT’er verrassend veel kanten op. Strategie: De complexiteit en grootschaligheid van de projecten biedt veel kansen voor professionals. De maatschappelijke relevantie van de projecten maakt het uniek. Koppel de cijfers aan de mens.

Media- en middelenstrategie

De kern van de campagne is de actiesite www.ictbijuwv.nl. Hier vindt de doelgroep de informatie die zij zoekt in haar oriëntatie-, informatie- of sollicitatiefase. Met aansprekende voorbeelden, vacatures, testimonial filmpjes en interactieve elementen. Alle in te zetten communicatie-uitingen hebben vervolgens tot doel de doelgroep naar de website te bewegen. Ingezette middelen: interne communicatie, advertenties in dag- en vakbladen, stationsabriÐs, bannering, Google Adwords, RSS feeds, online advertorials en carrière/banenbeurzen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen