up! Holland up!

up! Holland up!

Categorie
Durables
Adverteerder
Volkswagen
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2012
Paginanummer
222

Winnaar 2012

Doelstelling

Het verhogen van de merkwaarden sympathiek en innovatief, en vergroten van de modelbekendheid van de nieuwe Volkswagen up! door activatie van ons Official Suppliership van NOC*NSF.

Doelgroep

Autorijdend Nederland.

Concept

Als Official Supplier van auto's voor het Olympisch team, wilde Volkswagen dit jaar ook de beste supporters leveren. Om deze te selecteren, introduceerden we een up! die rijdt op geluid: ipv een gaspedaal wordt de auto aangedreven door gejuich van supporters. Twee weken reed de speciale up! door Nederland en probeerden honderden kandidaten zich op 100 meter parcours te kwalificeren om als beste supporter naar Londen te gaan.

Media- en middelenstrategie

We voerden een geïntegreerde strategie via paid, owned en earned media. De op geluid aangedreven up! zorgde voor veel PR. Vervolgens hielpen TV, radio, online voor landelijke bekendheid van de nieuwe up! en de Olympische betrokkenheid van Volkswagen. De lokale activaties en de juichvideo's van alle deelnemers zorgden voor spreiding via social media, PR en blogs.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken