Unox Vegetarisch – Tijden veranderen.

Unox Vegetarisch – Tijden veranderen.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
UNILEVER
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2019
Paginanummer
205

Nominatie 2019

Doelstelling

Vergroot bekendheid en penetratie van de vegetarische range van Unox.

Doelgroep

Gewone gezinnen die af en toe een dagje zonder vlees willen doen, maar niks willen missen.

Merkomschrijving

Unox is een vertrouwd merk, maar gaat wel met de tijd mee. Met Unox wordt de stap naar een dag vegetarisch ineens gewoon voor Nederlanders.

Concept

We weten dat minder vlees goed is voor mens, dier en wereld, maar verandering stuit vaak op weerstand. Kinderen zijn vaak motor van verandering. Unox maakt als verbindend merk vegetarisch toegankelijk voor iedereen. Het concept overbrugt de tegenstellingen met een op unieke wijze geanimeerd sprookje. In de hoofdrol een natuurminnend meisje, Anna, die de slagersrookworst van haar vader stiekem verwisselt voor Unox Vegetarische Rookworst. Vader de Slager begrijpt zijn dochter, ziet zijn gezin genieten en keurt de worst zelfs goed met een knipoog. Tijden veranderen.

Media- en middelenstrategie

Dit storytelling idee vraagt om bereiksmedia waarin het kan bloeien. De TVC, radio en OLV over rookworst werden aangevuld met social en add-ons op de Vegetarische Knaks, Paté, Erwtensoep en Stoofpotjes om de breedte van het assortiment te communiceren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken