Unox en de winter

Unox en de winter

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
UNILEVER NEDERLAND B.V.
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2013
Paginanummer
120

Winnaar 2013

Doelstelling

De missie van Unox is om mensen vaker te laten genieten van echt Hollands eten. En wat is nou Hollandser dan de Nederlandse winter en de bijbehorende tradities, zoals schaatsen, erwtensoep en stamppot met rookworst? Iedere winter voert Unox campagne om de connectie tussen winter en Unox te versterken.

Doelgroep

Alle Nederlanders.

Concept

Regen, sneeuw, vorst maar ook schaatsen op natuurijs zijn typische Nederlandse winterse verschijnselen. Zodra het buiten winters aanvoelt, zorgt Unox dat iedereen aan Unox winterkost denkt: het is weer Unox weer. Deze winter haakte Unox op 3 manieren in. Schaatsen op natuurijs is de ultieme Nederlandse winterse activiteit. Daarom ontwikkelde Unox de Unox Schaatsapp: Een unieke app waarmee gebruikers kunnen zien waar er in Nederland geschaatst kan worden en waar er georganiseerde tochten zijn. Ook kunnen gebruikers hun persoonlijke schaatstochten registreren en delen op Facebook. De app bestond uit een sociale mobiele en desktop app. Toen Koningin Beatrix haar Abdicatie aankondigde in januari 2013 was het weer mild voor die tijd van het jaar, maar de volgende dag zou het voor de tweede keer echt winters worden met flinke vorst. De inhaker van Unox: Laat de nieuwe vorst maar komen. Na deze vorst bleef het een tijd koud. Echt koud was het zelfs nog eind mei 2013, de koudste mei in jaren. Unox haakte hierop in door op 27 mei de Koek & Zopie stal uit de loods te halen en op het strand van Scheveningen erwtensoep uit te delen.

Media- en middelenstrategie

Facebook app; Mobiele (Android & IOS) en desktop app; Facebook ads; Print in landelijke dagbladen; mobiele banners; Unox Facebook & website; Yunomi, e-newsletter.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken