Uncommon ||

Uncommon ||

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
PON'S AUTOMOBIELHANDEL - PORSCHE
Bureau
Achtung! mcgarrybowen
Jaar
2016
Paginanummer
90

Winnaar 2016

Doelstelling

Porsche werkt continu aan het verhogen van merkvoorkeur, om zich te blijven onderscheiden van andere merken. Vorig jaar lieten we op basis van wetenschappelijke inzichten zien dat rijden in een Porsche effect kan hebben op het brein. Dit jaar wisten we het bijzondere karakter van Porsche en zijn rijders ook echt wetenschappelijk te bevestigen.

Doelgroep

Alle Porsche liefhebbers.

Concept

Kan het rijden in een Porsche verslavend zijn? Onder toezicht van Prof. Dr. Victor Lamme voerden we neuro-onderzoek uit, waarin proefpersonen plaatsnamen in een fMRI scanner. De resultaten laten zien dat Porsche rijden deels dezelfde hersenactiviteit activeert als bekende verslavende stimuli zoals alcohol, koffie, chocolade en seks.

Media- en middelenstrategie

Het primaire 'medium' was een onderzoeksrapport, om het wetenschappelijke karakter van het onderzoek te onderstrepen. Hiermee kregen we PR in wetenschappelijke tijdschriften, lifestyle magazines en werden zelfs voorpaginanieuws. Ten slotte maakten we een intrigerende online film over het proces.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken