Uli

BelCompany / MRM / Momentum

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 486 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
BelCompany
Titel
BelCompany WK Promotie
Bureau
MRM / Momentum
Account
Bas Smabers
Copy
Harm van de Kuil, Valentijn Spek
Art
Harm van de Kuil, Valentijn Spek
Strateeg
Valentijn Spek
Opdrachtgever
Jorrit Biesheuvel
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BelCompany
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van MRM / Momentum
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Gebruik het WK als alibi om zo volledige mogelijke klantprofielen voor BelCompany te verzamelen.

Doelgroep

18-30 jaar. Focus op mannen.

Strategie/Concept

Roep Uli Soller, de grootste Oranjefan van Duitsland in het leven en maak hem via een georkestreerde (online) strategie beroemd in Nederland zodat BelCompany hem kan adopteren voor hun WK campagne. Deelnemers laten hun gegevens achter op beleeforanjeinduitsland.nl en maken zo kans om met Uli naar de WK finale te gaan.

Media- en middelenstrategie

Fase 1: Uli. Zijn website hollandweltmeister.de werd soft gepushed. Samen met Geenstijl werd Uli groots geïntroduceerd. Dit resulteerde in: diverse krantenartikelen, aandacht op zo’n 200 sites, ½ pagina interview in de Telegraaf, item in Hart van Nederland (SBS6). Fase 2: Campagne. Uli werd naar aanleiding van het (zorgvuldig geplande) interview geadopteerd door BelCompany waarmee de promotie afgetrapt werd. Gevolgd door: advertenties in de Telegraaf, bannering, Uli hyve http://ulisoller.hyves.nl, instore materiaal en wekelijkse HaH folders.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen