Uli

Uli

Categorie
Retail
Adverteerder
BelCompany
Bureau
MRM / Momentum
Jaar
2006
Paginanummer
486

Nominatie 2006

Doelstelling

Gebruik het WK als alibi om zo volledige mogelijke klantprofielen voor BelCompany te verzamelen.

Doelgroep

18-30 jaar. Focus op mannen.

Concept

Roep Uli Soller, de grootste Oranjefan van Duitsland in het leven en maak hem via een georkestreerde (online) strategie beroemd in Nederland zodat BelCompany hem kan adopteren voor hun WK campagne. Deelnemers laten hun gegevens achter op beleeforanjeinduitsland.nl en maken zo kans om met Uli naar de WK finale te gaan.

Media- en middelenstrategie

Fase 1: Uli. Zijn website hollandweltmeister.de werd soft gepushed. Samen met Geenstijl werd Uli groots geïntroduceerd. Dit resulteerde in: diverse krantenartikelen, aandacht op zo’n 200 sites, ½ pagina interview in de Telegraaf, item in Hart van Nederland (SBS6). Fase 2: Campagne. Uli werd naar aanleiding van het (zorgvuldig geplande) interview geadopteerd door BelCompany waarmee de promotie afgetrapt werd. Gevolgd door: advertenties in de Telegraaf, bannering, Uli hyve http://ulisoller.hyves.nl, instore materiaal en wekelijkse HaH folders.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken