Uit Liefde voor Bier

HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND) / The Valley

award
Winnaar 2016

Bekijk deze campagne op pagina 454 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND)
Bureau
The Valley
Account
Mariette Vermeulen, Antoinet Voschezang
Copy
Joost van Praag Sigaar, Sikko Gerkema
Art
Andrea Jansen, Lidwien Deuss
Strateeg
Gijs ten Buuren, Krijn Smits (CD)
Opdrachtgever
Joost van de Sande, Paul Rijks, Sjors van Drie, Arnaud Hanset
Film/Productiemaatschappij
Chuck Studios, Eve Media, The Set Company, Cutjongens, 3rd Eye productions
Editor
Chuck Studios, The Ambassadors, Postoffice
RTV-producer
Marcel Ossendrijver
Fotografie
Hans Pieterse, FISK-imaging
In samenwerking met
Vizeum, Osborne Pike, SiteSupport, De Wolven
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Valley
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° winnaars

Branding 360°

Doelstelling

Groei in volume & marktaandeel, merkbouw

Doelgroep

De traditionele pilsdrinker

Strategie/Concept

Bij Hertog Jan draait alles om Bier. Gebrouwen in de prachtige brouwerij in Arcen, precies zoals de brouwers het lekker vinden. De strategische focus op speciaalbier en de bijbehorende merkverhalen hebben een direct effect op de omzet van Hertog Jan Pilsener. Alle communicatie dient bij te dragen aan de merkbeleving en elk middel wordt in z'n eigen kracht ingezet. Zo brouwden we, samen met de brouwers, bieren met een verhaal: Hertog Jan Ongekend, bieren in neutrale verpakkingen die je eerst proeft waarna de brouwer zelf onthult wat het is. Het kreeg ongekend veel publiciteit. Hertog Jan Vatgerijpt is de naam van een reeks bieren die in houten vaten rijpen. Influentials en pers mochten tussendoor met de brouwers proeven. Ze kregen zelfs samples thuisbezorgd. De voorverkoop in de speciale Vatgerijpt webwinkel was een groot succes, zonder media inzet! De grote zomer-kratactie leidde naar de bakermat van het bier. De speciale opener in het krat was je eigen sleutel tot de brouwerij in Arcen. Ook in massacommunicatie werken middelen samen; in de tv-commercial roepen de brouwers op ze online te bezoeken, zodat ze meer over hun werk kunnen vertellen. Op de website staat de beleving centraal met video-verslagen van events en achtergrondinformatie. Previews op social geven de echte fans steeds weer een reden om de site te bezoeken. De combinatie van al deze inspanningen leidde tot een recordjaar: Verschillende Hertog Jan bieren wonnen (internationale) prijzen, 50.000 mensen bezochten de brouwerij en er werd meer bier verkocht dan ooit (+9% ten opzichte van 2015). Mede hierdoor heeft Hertog Jan haar marktaandeel in retail in 5 jaar weten te verdubbelen.

Media- en middelenstrategie

De brouwers, brouwerij en bieren staan centraal op of in: televisie, print, PR, social media, online content, website, winkelmateriaal, cafés, activaties, verpakkingsconcepten en events.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen