‘Uit Liefde voor Bier’ vertaald naar…een kratactie

‘Uit Liefde voor Bier’ vertaald naar…een kratactie

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND)
Bureau
The Valley
Jaar
2016
Paginanummer
248

Nominatie 2016

Doelstelling

Kratverkoop verhogen

Doelgroep

De traditionele pilsdrinker

Concept

Bij Hertog Jan draait alles om Bier. Gebrouwen zoals de brouwers dat lekker vinden, in de witte brouwerij te Arcen. De liefde voor bier vertaalt zich naar alle communicatie. Dus ook naar zoiets commercieels als een kratactie, een belangrijk middel voor de verkoop van pils. In 2016 hebben we in elk krat Pilsener een 'Sleutel van de Brouwerij' verborgen. Deze opent flesjes, maar bovenal de wereld achter Hertog Jan; de brouwerij. Op elke sleutel staat een unieke code die mogelijk toegang geeft tot de kluis van de Hertog. En de enige manier om te kijken of die opent, is door naar Arcen te rijden. Gedurende de actieperiode hebben meer dan 20.000 mensen de reis naar de brouwerij gemaakt, dat is ruim 20% meer dan normaal. Daarnaast zijn er 600.000 kratten verkocht. Twee keer zoveel dan gemiddeld bij een kratactie en ruim 10% boven de doelstelling.

Media- en middelenstrategie

De activatie is ondersteund met een TVC, Display Ads, Social content en POS materiaal.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken