‘Uit Liefde voor Bier’ vertaald naar…een kratactie

HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND) / The Valley

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 248 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND)
Bureau
The Valley
Account
Mariette Vermeulen, Antoinet Voschezang
Copy
Joost van Praag Sigaar
Art
Andrea Janssen, Rui Hupe
Strateeg
Krijn Smits (CD)
Opdrachtgever
Joost van de Sande, Roelof van Anrooij
Editor
Postoffice
In samenwerking met
Vizeum
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Valley
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Kratverkoop verhogen

Doelgroep

De traditionele pilsdrinker

Strategie/Concept

Bij Hertog Jan draait alles om Bier. Gebrouwen zoals de brouwers dat lekker vinden, in de witte brouwerij te Arcen. De liefde voor bier vertaalt zich naar alle communicatie. Dus ook naar zoiets commercieels als een kratactie, een belangrijk middel voor de verkoop van pils. In 2016 hebben we in elk krat Pilsener een 'Sleutel van de Brouwerij' verborgen. Deze opent flesjes, maar bovenal de wereld achter Hertog Jan; de brouwerij. Op elke sleutel staat een unieke code die mogelijk toegang geeft tot de kluis van de Hertog. En de enige manier om te kijken of die opent, is door naar Arcen te rijden. Gedurende de actieperiode hebben meer dan 20.000 mensen de reis naar de brouwerij gemaakt, dat is ruim 20% meer dan normaal. Daarnaast zijn er 600.000 kratten verkocht. Twee keer zoveel dan gemiddeld bij een kratactie en ruim 10% boven de doelstelling.

Media- en middelenstrategie

De activatie is ondersteund met een TVC, Display Ads, Social content en POS materiaal.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen