De positie van Hak staat onder druk. Niet alleen door de opmars van de huismerken, maar ook door de ontwikkeling van koelverse groente. De boodschap uit de vroegere Hak-campagnes is relevanter dan ooit. En Martine Bijl wordt nog steeds direct in verband gebracht met Hak. De strategie is erop gericht volop te profiteren van deze positieve associaties. De langstlopende tv-campagne ooit wordt nieuw leven ingeblazen. De introductie van meneer De Haan jr. en de samenwerking met het Voedingscentrum plaatsen de campagne in het hier en nu. Een uitgekiende pr-cam- pagne zorgt ervoor dat de belangstelling voor de terugkeer van Martine Bijl optimaal wordt uitgenut. Na negen maanden staat Hak weer bovenaan het boodschappenlijstje van veel consumenten. De reclamebekendheid stijgt tot 87% en bij 69% van de mensen is Hak weer top of mind. De groep loyale gebruikers groeit met 30%. (Bron: Intomart GfK). Kortom, Hak is terug en Martine Bijl is terug bij Hak.