Tweede Kamerverkiezingen 2006 – CDA

Tweede Kamerverkiezingen 2006 – CDA

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
CDA
Bureau
Hemels van der Hart
Jaar
2006
Paginanummer
394

Doelstelling

Win voor het CDA de 2e kamerverkiezingen.

Doelgroep

Alle stemgerechtigden.

Concept

Met de inhoud van het CDA zat het wel goed, maar de verpakking kon beter. Reden om ons te richten op de positieve boodschap, samen leven en de centrale leider: Balkenende. Uitgangspunt waren de successen van nu en de gezamenlijke toekomst. Het thema “Kies voor toekomst. Kies voor elkaar” kleurde uitstekend naast de persoon Balkenende.

Media- en middelenstrategie

Internet is groots ingezet om ruimte te creëren voor vernieuwing en verjonging. De verkiezingssite, de blog van Balkenende en TrotsopNederland.nl sprongen in het oog en dienden stuk voor stuk een uniek en relevant doel. Naast de e-mail nieuwsbrieven, SEA en commercials op Zoom.in bezorgden de MSN ‘Chatbot’ en een flyercampagne op Second Life de internetcampagne van het CDA veel positieve aandacht. Via de meer conventionele media bereikten we de vaste achterban én de meer traditionele doelgroepen: diverse commercials op RTV, specifieke advertenties in kranten en tijdschriften en weilandposters.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken