TV commercials Smokkelboot en Dreiging

Koninklijke Marine / ACA/JES communicatie - ComBat

Nominatie 2007

Bekijk deze campagne op pagina 452 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Koninklijke Marine
Titel
Arbeidsmarktcommunicatie
Bureau
ACA/JES communicatie - ComBat
Account
Onno Gout, Saskia Husslage, Dorien Paans
Copy
Rom Wittebol, Ruud van Esch
Art
Rik Blokland, David Bergmans
Strateeg
Dinand Jansen
Opdrachtgever
KLTZ P. Hekkenberg, LTZ1 B. van den Akker, LTZ2 K. Manders, J. Karremann
Film/Productiemaatschappij
Cellusion Films - Peter Molle. Camera - Bastiaan Houtkooper
Editor
Postproductie - Kevin Whelan
Muziek
Cellusion Films Peter Molle. Camera - Bastiaan Houtkooper
RTV-producer
Marcel Dijkhuizen
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Koninklijke Marine
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ACA/JES communicatie - ComBat
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

De wervingsdoelstelling is ruim 1.000 manschappen en officieren per jaar. De TV-campagne is gericht op het verbeteren van het imago en kennis over werken bij de marine.

Doelgroep

Mannen en vrouwen, 15 tot 30 jaar, met een vmbo, havo/vwo of hbo/wo opleiding. Zij zijn avontuurlijk ingesteld en gaan graag een uitdaging aan.

Strategie/Concept

De marine heeft een unieke positie binnen de Nederlandse krijgsmacht. Naast een militaire en expeditionaire is het ook een maritieme organisatie. Je werk en leven aan boord van een schip kent hierdoor vele aspecten. De commercial moet dit helder en uitdagend in beeld brengen. Je eindconclusie: De marine vergroot je wereld.

Media- en middelenstrategie

De primaire doelgroepen kijken relatief weinig TV, maar zijn goed te bereiken met de muziekzenders TMF, MTV en The Box, aangevuld met de doelgroepzenders NET5 (jonge vrouwen) en Veronica (jonge mannen). De commercial sluit af met www.werkenbijdemarine.nl.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen