TV 2006 (Getuige, Kalou en Acupunctuur)

TV 2006 (Getuige, Kalou en Acupunctuur)

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Centraal Beheer Achmea
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
56

Doelstelling

Betrokkenheid en sympathie genereren voor een Direct Writer die de traditionele (sympathieke) tussenpersoon vervangt in een markt waarin communicatie-uitgaven sterk stijgen en humor ook door andere verzekeraars wordt gebruikt.

Doelgroep

Potentiële en bestaande klanten: iedereen die (wel eens) een verzekering nodig heeft.

Concept

Sympathie creëren door benarde, maar humoristische situaties te laten zien waarin de hoofdpersoon maar één ding zou willen: Even Apeldoorn bellen. De zinsnede ‘Even Apeldoorn bellen’ is na twintig jaar zo’n begrip dat het de mogelijkheid biedt om in te spelen op allerlei gebeurtenissen in het echte leven waarin mensen het liefst ook Even Apeldoorn zouden willen bellen.

Media- en middelenstrategie

De inzet van televisie en bioscoop. Bij de première in de bioscoop wordt er traditiegetrouw een passend T-shirt weggegeven aan de bioscoopbezoekers. Daarnaast zijn er ringtones te downloaden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken