Tulp voor Hulp

NEDERLANDSE RODE KRUIS / Goud Activatie

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 427 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
NEDERLANDSE RODE KRUIS
Titel
Goed doel
Bureau
Goud Activatie
Account
Charles Borremans, Vanessa Suurs
Copy
Niels van Lith, Joost Hammann
Art
Diederik van Kollem
Strateeg
Charles Borremans
Opdrachtgever
Frank Asser
Film/Productiemaatschappij
FC Walvisch
RTV-producer
Maaike Peters, Vanessa Suurs
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NEDERLANDSE RODE KRUIS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Goud Activatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Ontwikkel in het vroege voorjaar van 2015 een campagne, die aandacht vraagt voor hulp aan mensen, die in Nederland in een acute noodsituatie terecht zijn gekomen. En die tevens concrete inkomsten genereert, die een bijdrage leveren aan die noodhulp.

Doelgroep

Klanten Albert Heijn.

Strategie/Concept

Het Nederlandse Rode Kruis staat altijd klaar in geval van noodhulp. In het buitenland, maar ook in ons eigen land. Om aandacht en fondsen te werven voor het werk in Nederland is de 'Tulp voor Hulp' ontwikkeld. Met dit Hollandse product vraagt het Rode Kruis om aandacht en steun voor hulp aan mensen, die in Nederland in een acute noodsituatie terechtkomen. Het concept is zeer simpel: koop in de periode van 9 t/m 15 maart bij Albert Heijn de speciale bos Tulp voor Hulp-tulpen. Ze zijn herkenbaar aan de speciale verpakking met informatie over de actie en kosten € 3,49. Van elke bos gaat € 1,- naar het Rode Kruis. Opbrengst: € 100.000,-.

Media- en middelenstrategie

Radiocommercial; POS-materiaal; verpakking Tulp voor Hulp-bossen; PR en free publicity.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen