TUC Oehhh!-kussen

TUC Oehhh!-kussen

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Mondelēz International
Bureau
Draftfcb
Jaar
2012
Paginanummer
336

Doelstelling

Vergroot het aantal gebruiksmomenten bij light users met een sales verhogende EK-activatie. In lijn met de merkpropositie 'Gewoon lekker op de bank met TUC'.

Doelgroep

TUC light users (20-49 jr), die TUC alleen kopen voor feestjes.

Concept

In een wedstrijd zitten meer Oehhh!- dan juichmomenten. Dit moment ging TUC claimen. Met een PR-campagne en uniek premium: het TUC Oehhh!-kussen. Het vervolg op 't succesvolle TUC Kratkussen. Met het Oehhh!-kussen wordt het thuis op de bank nóg spannender: de geluidschip gaat af zodra je naar voren beweegt.

Media- en middelenstrategie

Fase 1. Met een PR-campagne, Facebook timeline en EK-lied creëerden we landelijke bekendheid voor het Oehhh!-moment. Fase 2. Via TV, radio, online en instore promootten we het Oehhh!-kussen. Tijdens 't EK maakten we de Oehhh!-momenten tot gesprek van de dag via Facebook en een dagelijks item op Radio Veronica. Resultaat: ongekend hoge sales boost overall, tot zelfs 5x zoveel verkocht tov 2011 bij C1000! Het lijkt erop dat de light users élke avond een feestje hadden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken