TUBES

TUBES

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
UPC Nederland
Bureau
THEY
Jaar
2009
Paginanummer
148

Doelstelling

UPC biedt het snelste internet van Nederland. Dat was al duidelijk gemaakt in de succesvolle Fast Internet-campagne. Met deze nieuwe campagne werd hier nog een belangrijk punt aan toegevoegd, namelijk dat je met Fiber Power Internet van UPC veel beter uit bent dan bij ADSL-aanbieders. Je krijgt immers een hogere snelheid, maar betaalt er niet te veel voor.

Doelgroep

Met deze campagne richtte UPC zich vooral op consumenten die nog niet internetten via UPC, maar via een ADSL-aanbieder. Deze mensen zijn ooit ingestapt op een goede deal, maar zijn er achter gekomen dat ze de beloofde internetsnelheid nooit halen. Of ze zijn blijven hangen op een lage snelheid voor een tegenwoordig veel te hoge prijs. Ze overwegen over te stappen, maar hebben net nog een zetje nodig.

Concept

Met deze campagne wil UPC duidelijk maken hoe groot het verschil in internetsnelheid is tussen UPC Fiber Power Internet en ADSL. Om dit op een heldere en duidelijke manier voor elkaar te krijgen, zonder te vervallen in al te technisch termen en jargon, is gekozen voor deze sterk visuele vergelijking. Daarbij ondersteund met het overal doorgevoerde “Internet van UPC gaat verder waar ADSL ophoudt”. Op deze manier is het voor de consument begrijpelijk en relevant.

Media- en middelenstrategie

Om de brede doelgroep te bereiken is de campagne ook breed ingezet, ondersteund door tv, radio, print, outdoor en online.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken