Try-Out Day

Try-Out Day

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ROC VAN AMSTERDAM
Bureau
Nowsy. Bureau voor Jongerencommunicatie.
Jaar
2016
Paginanummer
94

Doelstelling

Het ROC van Amsterdam, met 9 MBO colleges, 300 opleidingen en ruim 27.000 leerlingen, wil potentiële studenten en hun ouders stimuleren om de open dagen te bezoeken.

Doelgroep

Primair: jongeren in vmbo 3-4 en havo 3-4. Secundair: ouders en decanen, mentoren en docenten

Concept

Kijk naar de 'gemiddelde' aankondiging van een open dag en concludeer dat die bijna allemaal hetzelfde zijn: lachende studenten die een mededeling doen. De campagne moet duidelijk maken wat de open dag inhoudt en waarom het aantrekkelijk is om daar naar toe te gaan. Het speelt in op de behoefte van jongeren om te willen ervaren, beleven en sfeerproeven. Het thema daarom: 'Try-Out Day'. Je kunt alles ontdekken en uitproberen: leraren, medeleerlingen, beroepen, computers, de sfeer, het restaurant, etc.

Media- en middelenstrategie

Per verschillende fase: Oriënteren (Facebook en Instagram-adv.; rich media, display, Spotify), Verkennen (SEO/SEA, brochures, website, social media posts), Verdiepen (Open Dag, retargetting, vlogs) en Aanmelden (retargetting, e-mailing).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken