Try before you fly

Try before you fly

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
SOA AIDS NEDERLAND
Bureau
Chunk Creative Agency
Jaar
2018
Paginanummer
400

Nominatie 2018

Doelstelling

Herintroductie van het condoom. Condoomgebruik is in Nederland sterk afgenomen.

Doelgroep

Primair: Seksueel actieve Millenials zonder vaste, of met een prille, relatie. Secundair: alle seksueel actieve Nederlanders en ouders van pubers.

Merkomschrijving

Soa Aids Nederland helpt publiek en professionals om soa's en hiv doeltreffend te voorkomen, op te sporen en te behandelen.

Concept

We bedachten een relevant, opvallend concept waarmee we maximaal aandacht konden krijgen voor onze serieuze boodschap. Vanuit het idee dat je je spijkerbroek voor aankoop past en dat je je nieuwe auto aanschaft ná een proefrit, leek het ons logisch dat je ook je ideale condoom vindt door 'm eerst te passen. Daarom openden we de Try Before You Fly condoomwinkel op Utrecht Centraal. Mét pashokje. De eerste condoomwinkel ter wereld waar je condooms kunt passen! Spraakmakend én relevant, want pasvorm en comfort zijn belangrijk om condoomgebruik vol te houden.

Media- en middelenstrategie

We kozen een opvallende locatie, waar veel publiek voorbij komt. Zoveel mogelijk reizigers moesten een bericht hierover delen. Daarnaast hebben we ingezet op veel persaandacht.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken