True Name

True Name

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
MASTERCARD
Bureau
FCB Amsterdam
Jaar
2021
Paginanummer
180

Nominatie 2021

Doelstelling

Mastercard positioneren als actieve LGBTQIA+ partner en leider in financiële inclusie. Bewustzijn creëren voor True Name en consumenten meer inzicht geven in transgender- en non-binaire gemeenschappen.

Doelgroep

LGBTQIA+-gemeenschap (consumenten, organisaties), omringende gemeenschap, financiële en nieuwsmedia, LGBTQIA+ en lifestyle media.

Merkomschrijving

Wereldwijd betaaltechnologiebedrijf

Concept

Voor transgender en non-binaire personen is de naam op hun creditcard of bankpas vaak een bron van gevoeligheid en schaamte, omdat die niet hun ware identiteit weergeeft. Zij worden vaak geconfronteerd met gevoeligheid of zelfs intimidatie en het veranderen van je naam is een moeizaam juridisch proces. Mastercard pakt deze problemen aan met True Name, een kaartfunctie waarmee mensen hun zelfgekozen naam op hun kaart kunnen zetten.

Media- en middelenstrategie

Geïntegreerde Pan-EU marcom-campagne. Gelanceerd op 17 mei: Internationale Dag tegen Homofobie, Bifobie, Transfobie en Interseksefobie. Centraal de impactvolle Europese True Name-video. Opgevolgd door LGBTQIA+-influencers content, een geanimeerd educatieprogramma. Met PR, Q&A’s en ambassadeurschap vanuit Mastercard.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken