Triodos Bank Hart Hoofd campagne

Triodos Bank Hart Hoofd campagne

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Triodos Bank
Bureau
Dawn
Jaar
2011

Nominatie 2011

Doelstelling

Triodos Bank is de meest duurzame en minst bekende bank van Nederland. Toch is er een groeiende groep Nederlanders die meer en meer duurzaam minded wordt. De opdracht is de in 2010 geïntroduceerde merkpositionering onder deze groep verder uit te bouwen.

Doelgroep

De 1,8 miljoen cultural creatives in Nederland. Moderne consumenten die geïnteresseerd zijn in duurzaamheid, maar niet ten koste van kwaliteit of prijs.

Strategie/Concept

Triodos Bank is pionier in duurzaam bankieren, vanuit de overtuiging dat financieel en maatschappelijk rendement niet tegenover elkaar staan, maar elkaar versterken. Een genuanceerd verhaal dat we aantrekkelijk en begrijpelijk moeten maken voor een groter publiek. In 2010 introduceerde we het thema 'Volg je hart, Gebruik je hoofd'. Met vernieuwende, opvallende en agenderende communicatie laten we in dit jaar zien dat financieel en maatschappelijk rendement samen kunnen gaan.

Media- en middelenstrategie

Vanwege een beperkt mediabudget kiezen we ervoor niet teveel in media te versnipperen. En letterlijk groots naar buiten te treden. Op billboards delen we de manier waarop Triodos Bank tegen de wereld aankijkt. Zo laden we de inhoud van het merk. Op radio nemen we het publiek mee in de overwegingen die de bank dagelijks maakt. Online voeren we vervolgens diverse opvallende acties waarin we de doelgroep actief betrekken bij de thema's die de bank belangrijk vindt. Triodos Bank krijgt er niet alleen vele Facebook vrienden bij, maar genereert zo ook spontaan een onaflatende twitterstroom aan positieve buzz, van klanten én niet-klanten. Dit alles met een fractie van het budget van de grootbanken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken