TRANSPARANTIE CAMPAGNE (4 ADVERTENTIES)

TRANSPARANTIE CAMPAGNE (4 ADVERTENTIES)

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Staatsloterij
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2009
Paginanummer
102

Doelstelling

De betrouwbaarheid en transparantie van de Staatsloterij vergroten na een stortvloed aan negatieve publiciteit, veroorzaakt door onduidelijkheid over de te vallen Record Jackpot.

Doelgroep

Alle volwassen Nederlanders (18+), met name Staatsloterij-spelers, ‘de politiek’ en ‘de publieke opinie’.

Concept

Een vraag-antwoord concept, dat belangrijke vragen en misverstanden over de Staatsloterij op humoristische wijze in beeld brengt. De bodycopy legt vervolgens duidelijk uit hoe de processen binnen de Staatsloterij verlopen. Daarnaast wordt alle commerciële Jackpotcommunicatie aangepast (een kleine oranje vis wordt toegevoegd aan de grote oranje vis), om misverstanden over het verloop van de Jackpotstand uit te sluiten.

Media- en middelenstrategie

Als primair middel wordt print in dagbladen gekozen; vanwege het informatieve karakter van de boodschap en als gericht antwoord op de negatieve PR in diezelfde dagbladen. Dit maakt het ook mogelijk snel op nieuwe ontwikkelingen in te spelen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken