Toyota Black Friday

Toyota Black Friday

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
LOUWMAN & PARQUI B.V. - TOYOTA
Bureau
Etcetera & Red Urban
Jaar
2017
Paginanummer
353

Doelstelling

Toyota wil mobiliteit voor iedereen beschikbaar maken. Dus als vreemde eend ook meedoen tijdens het Black Friday-retailgeweld.

Doelgroep

Iedereen die toe is aan een nieuwe Toyota. Wie niet? Inclusief bestaande klanten o.b.v. klanthistorie en oriëntatiegedrag.

Merkomschrijving

Toyota werd lang gezien als de grijze auto van je vader. Terwijl het eigenlijk de innovatieve pionier is. Met onverwoestbare Land Cruisers, Hiluxen en eigentijdse C-HR's en AYGO's.

Concept

Geen dealeruitverkoop, maar een Facebook-livestream. Die creëerde 's ochtends vroeg al een spannende digitale wachtrij. Alleen de eerste 10 die bij zonsopkomst het juiste kenteken ontcijferden, konden een extra voordelige AYGO claimen.

Media- en middelenstrategie

Vooraf werden klanten via e-mail uitgenodigd om zich aan te melden voor de wake-up-service. Via display- en Facebook-ads werd iedereen uitgenodigd die recent interesse had getoond voor Toyota of een andere auto. De live stream ging als een lopend vuurtje over Facebook. Dat bracht tussen 6.00 en 9.00 uur onverwacht veel mensen digitaal in beweging. Wie 'ernaast greep' kreeg alsnog een mooi aanbod.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken