TOTO IS TERUG

De Lotto / LEMZ

award
Winnaar 2008

Bekijk deze campagne op pagina 582 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
De Lotto
Titel
Loterijen
Bureau
LEMZ
Account
Jack Gnodde
Copy
Mathieu Winkel, Remco Marinus
Art
Reny Panoet, Remco Marinus
Strateeg
Mark Woerde, Tim Claassen
Opdrachtgever
MAARTEN ROOMER, LOTTE HEIJNIS
Film/Productiemaatschappij
First on Mars - Joris Dommels
RTV-producer
Monique Wichard
Illustraties
Online: Code D’Azur
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van De Lotto
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LEMZ
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd winnaars

Vrije Tijd

Doelstelling

“Herintroductie” Toto

Doelgroep

Alle voetballiefhebbers en -volgers van Nederland

Strategie/Concept

Lange tijd heeft de voetballiefhebber zijn mening en kennis niet kunnen meten met zijn rivalen. De voetbaltoto vierde zijn hoogtijdagen in de jaren ‘60 met bijna 1 miljoen spelers maar leidde een wat teruggetrokken bestaan. Toto keert, met de start van het nieuwe voetbalseizoen, krachtig terug in de voetbalarena. Toto maakt voetbal spannender en wordt als een goed middel gezien om de onderlinge rivaliteit tussen vaders, zonen en andere mannen te beslissen. Deze sluimerende rivaliteit geeft de Toto en haar rentree bestaanrecht. We dagen alle oud- en nieuwe spelers uit om gratis mee te spelen en iemand uit te dagen op www.toto.nl. De zogenaamde rentree stellen we centraal in de campagne: Toto is terug!

Media- en middelenstrategie

Met een kostenefficiënte mediacampagne zetten we Toto weer terug in de voetbalwereld. Met zeer selectieve inkoop rond Studio Sport weten we zonder waste bijna iedere voetballiefhebber te bereiken. In een media partnership met Voetbal International geven we redactioneel inhoud aan de rentree in het blad en de VI website. Bovendien genereren we gericht bezoekers naar toto.nl. E-mailings aan databases van voetbalclubs en online advertising verhogen de bezoekersaantallen op de actiesite. Op de actiesite en bij Primera winkels kunnen alle oud- en nieuwe spelers gratis mee spelen met het Toto-13 spel en iemand uitdagen. Naast een winkans op één van de zes voetbalreizen naar Barcelona voor de topper Barcelona - Real Madrid, krijgt elke nieuwe deelnemer gratis Toto starttegoed om voortaan echt mee te spelen. De campagne leidt tot een hogere bekendheid bij voetballiefhebbend Nederland, positieve merklading, een substantiële stijging van het aantal Toto spelers en een versterking van de relatie met de winkeliers. De rentree campagne zet een eerste stap naar het slim uitbouwen en binden van een groeiend aantal Toto spelers in vervolgcampagnes.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen