TOTO – Bewaar je rust, speel bewust

TOTO – Bewaar je rust, speel bewust

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
TOTO
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2020
Paginanummer
452

Nominatie 2020

Doelstelling

Spelers van TOTO informeren over de potentiële risico's van sportweddenschappen. In samenwerking met KNVB verantwoord spelgedrag stimuleren met praktische tips, maatregelen en voorlichting. Waarmee de positie van TOTO als verantwoorde aanbieder van sportweddenschappen wordt versterkt.

Doelgroep

Primair: Alle huidige TOTO spelers. Secundair: Nieuwe spelers die zoeken naar een veilige en vertrouwde spelomgeving.

Merkomschrijving

TOTO is de enige legale aanbieder van sportweddenschappen in Nederland en heeft als doelstelling om zoveel mogelijk spelers via het legale aanbod te laten spelen. TOTO bestaat sinds 1956 en is opgericht door de Nederlandse sport. Jaarlijks geeft TOTO een groot deel van haar resultaat aan de Nederlandse sport, 18 goede doelen en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën.

Concept

Gedragsanalyses tonen aan dat het effectief is om concrete voorbeelden te geven en gewenst gedrag populair te maken. In de serie 'Op het matje bij Nathan' maakt Nathan Rutjes als coach TOTO spelers bewust van verantwoord spelgedrag. Rutjes, ex profvoetballer en eerder maatschappelijk voetballer van het jaar, is het perfecte rolmodel voor de doelgroep van zowel TOTO als de KNVB. De campagne sluit aan bij de bewezen effectieve en relativerende toon van recente TOTO campagnes. De 'Wijze Lessen' creëren niet alleen bewustwording, maar motiveren ook daadwerkelijk gedrag. Elke les geeft een concreet handelingsperspectief zoals het instellen van je speellimiet en regelmatig je winst uitbetalen, waardoor spelers bewust en verantwoord TOTO kunnen spelen.

Media- en middelenstrategie

De digital-first campagne is gelanceerd met de ondertekening van de Gedragscode 'Verantwoord Spelen' door TOTO en de KNVB. Bestaande TOTO spelers worden ge-target met online video's. Met TV commercials, stadion boarding en display inzet rondom belangrijke voetbalwedstrijden wordt een breder publiek bereikt. Daarnaast is de boodschap integraal onderdeel van communicatie via eigen kanalen als de TOTO App en nieuwsbrief. Die leiden naar toto.nl/speelbewust waar je als TOTO speler onder andere je speellimiet kunt instellen, een zelftest kunt doen of verdere hulp van specialisten kunt inschakelen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken