TOT MAANDAG®

TOT MAANDAG®

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Maandag®
Bureau
Dawn
Jaar
2008
Paginanummer
136

Winnaar 2008

Doelstelling

Detacheerder Sargas heeft een sterke positie met een nog grotere groeiambitie. Aangezien in de branche geldt; wie het beste talent m/v heeft, heeft ook de markt, moeten we vooral zorgen dat het merk als een magneet werkt op (latent) top talent. Want alleen zo kan Sargas voldoen aan z’n groeidoelstellingen.

Doelgroep

Ambitieuze HBO’ers en MBO’ers.

Concept

Maak van het onbekende bedrijf SARGAS een sterk en bekend merk. Daar leent een fantasienaam, Sargas, zich moeilijk voor. Een nieuwe naam kan niet alleen onderscheid in de markt realiseren, maar bovendien geeft het een aanleiding om het merk te (her)introduceren bij een nieuwe én de bestaande doelgroep. Het werd MAANDAG. Net zo nuchter als het bedrijf zelf. Een naam die niet om uitleg vraagt en met een relatief klein mediabudget snel kan zorgen voor een hogere merkbekendheid dan het tot op dat moment gevoerde merk Sargas.

Media- en middelenstrategie

De introductie van de naam Maandag vond plaats op, (hoe kan het ook anders) maandag en wel de 1e maandag van 2008. Hieraan voorafgaand werden in de laatste week van 2007 korte teaser spots (tot maandag) op tv en het web ingezet. Ook alle andere dagen van de week kregen een eigen, unieke korte spot die als reminder van de introductiecommercial werden ingezet. Op alle grote radiostations werd elke maandag een uiterst actuele radiocommercial uitgezonden. Met deze media inzet was de start van de campagne alomvattend, zoals bij een introductie. En kunnen we ook de nodige continuïteit realiseren om de nieuwe naam te blijven onderhouden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken