TOT MAANDAG®

TOT MAANDAG®

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Maandag®
Bureau
Dawn
Jaar
2008
Paginanummer
368

Winnaar 2008

Doelstelling

Detacheerder Sargas heeft een sterke positie met een nog grotere groeiambitie. Aangezien in de branche geldt; wie het beste talent m/v heeft, heeft ook de markt, moeten we vooral zorgen dat het merk als een magneet werkt op (latent) top talent. Want alleen zo kan Sargas voldoen aan z’n groeidoelstellingen.

Doelgroep

Ambitieuze Hbo’ers en Mbo’ers.

Concept

Maak van het onbekende bedrijf SARGAS een sterk en bekend merk. Daar leent een fantasienaam, Sargas, zich moeilijk voor. Een nieuwe naam kan niet alleen onderscheid in de markt realiseren, maar bovendien geeft het een aanleiding om het merk te (her)introduceren bij een nieuwe én de bestaande doelgroep. Het werd MAANDAG. Net zo nuchter als het bedrijf zelf. Een naam die niet om uitleg vraagt en snel kan zorgen voor een hogere merkbekendheid dan het tot op dat moment gevoerde merk Sargas.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde aanpak; de naam werd eerst intern geteased. Medewerkers wisten nog van niets toen gevraagd werd hun favoriete maandagochtend over een week is het pas echt moment in te sturen. Een week voor de introductie kregen alle medewerkers hun gepersonificeerde visitekaartjes en was de naam een feit. Voor het grote publiek werd in de laatste week van 2007 afgeteld met teaser spots. Tegelijkertijd kwam op internet een fenomeen tot leven; een dansende zakenman, die ook op het openingsfeest van Maandag bleek te zijn. En weer later in de TV campagne terug kwam. In het weekend voor de introductie werden alle panden omgebouwd, en de auto’s omgestickerd. De introductie van de naam Maandag vond plaats op, maandag en wel de 1e maandag van 2008. Alle andere dagen van de week kregen een eigen unieke korte spot. Bovendien werd elke maandag een actuele radiocommercial uitgezonden. Met deze media inzet was de start van de campagne alomvattend, zoals bij een introductie. En kunnen we ook de nodige continuïteit realiseren om de nieuwe naam te blijven onderhouden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken