TOT HIER EN VERDER

TOT HIER EN VERDER

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Discovery Channel
Bureau
Discovery Creative Resources
Jaar
2008
Paginanummer
586

Doelstelling

Aanpassing van de perceptie van Discovery Channel van ‘documentaire zender´ met content over haaien, pyramides en de Tweede Wereldoorlog, naar een zender die probeert de nieuwsgierigheid van de kijker aan te wakkeren door als ‘credible insider’ mannen stof tot praten te geven. Het verbreedt hun horizon. Thuis, op het werk, of langs de lijn. Het is de zender die je laat zien hoe je je passies kunt beleven.

Doelgroep

Mannen, van 25 tot 39 jaar, focus op niet-kijkers.

Concept

Met de campagne, waarin de nieuwe pay-off ‘Tot Hier En Verder’ gecommuniceerd werd, laten we de kijker het moment beleven waarop het leven van mensen die hun passies beleven, een cruciale wending neemt. In lijn met onze brand values, doen wij dit door gebruik te maken van de thema’s die de zender onderscheidend maken. In de campagne spreekt de ‘ik-persoon’ zijn gedachten op het allesbeslissende moment uit. Het moment waarop hij ´verder´gaat. Deze ‘testimonial’ moet de kijker overhalen het vervolg van deze verhalen te bekijken op Discovery Channel.

Media- en middelenstrategie

Voor de brand campagne selecteerde Discovery Channel een mix van above en below the line media, teneinde een zo breed mogelijk publiek te bereiken, waardoor de niet-kijker op onverwachte plekken in contact kwam met de thema´s van de zender. Het uitgangspunt hierbij was ‘story telling’ waarbij de pay-off ‘Tot Hier En Verder’ - waar mogelijk - speelde met de omgeving waarin de uiting geplaatst werd. Om dit te bewerkstelligen werden naast print en radio ook outdoor media gebruikt (reclamemasten en billboards) die letterlijk verwezen naar de huidige plek (Tot Hier) en de weg in het vooruitzicht (En Verder). Verder werd er een commercial gemaakt voor gebruik op eigen zender en als online pre-roll, waarbij de kijker het cruciale ‘Tot Hier En Verder-moment’ beleeft van alle bekende gezichten van de zender.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken