TOPSPORT EN DOPING

TOPSPORT EN DOPING

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
NECEDO, NEDERLANDS CENTRUM VOOR DOPINGVRAAGSTUKKEN
Bureau
Young & Rubicam Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
82

Doelstelling

In de (semi) professionele (top)sportwereld is doping bijna niet meer weg te denken. Sommige sportprominenten beweren zelfs dat het er bij hoort. Maar uiteindelijk verpest doping de sport. Maak dat duidelijk.

Doelgroep

Iedereen die iets met sport te maken heeft, van supporter tot sponsor.

Concept

Bij dopinggebruik wordt vaak als eerste gewezen op de lichamelijke risico’s voor de sporter zelf. Maar het probleem is groter. Dopinggebruik maakt de sport oneerlijk en dus minder interessant om naar te kijken. Waardoor publiek en sponsors uiteindelijk massaal zullen afhaken. En dan blijft er van de sport niets meer over. Dat laten we zien.

Media- en middelenstrategie

Posters voor evenementen en beurzen. Print voor sport- en clubbladen. Free-publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken