TOPSPORT EN DOPING

NECEDO, NEDERLANDS CENTRUM VOOR DOPINGVRAAGSTUKKEN / Young & Rubicam Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 82 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
NECEDO, NEDERLANDS CENTRUM VOOR DOPINGVRAAGSTUKKEN
Titel
Nederlands Centrum voor Dopingvraagstukken
Bureau
Young & Rubicam Amsterdam
Account
Meindert van den Heuvel, Jolies van Rijn, Saskia Husslage
Copy
Jurriaan Noij
Art
Marco de Jong Fotografie Maarten van Houten Editor
Opdrachtgever
RENS VAN KLEIJ, WANDA SCHAPENDONK
Editor
Beeldbewerking FISK
Fotografie
Maarten van Houten
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NECEDO, NEDERLANDS CENTRUM VOOR DOPINGVRAAGSTUKKEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Young & Rubicam Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

In de (semi) professionele (top)sportwereld is doping bijna niet meer weg te denken. Sommige sportprominenten beweren zelfs dat het er bij hoort. Maar uiteindelijk verpest doping de sport. Maak dat duidelijk.

Doelgroep

Iedereen die iets met sport te maken heeft, van supporter tot sponsor.

Strategie/Concept

Bij dopinggebruik wordt vaak als eerste gewezen op de lichamelijke risico’s voor de sporter zelf. Maar het probleem is groter. Dopinggebruik maakt de sport oneerlijk en dus minder interessant om naar te kijken. Waardoor publiek en sponsors uiteindelijk massaal zullen afhaken. En dan blijft er van de sport niets meer over. Dat laten we zien.

Media- en middelenstrategie

Posters voor evenementen en beurzen. Print voor sport- en clubbladen. Free-publicity.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen