TOON®

Eneco / FHV BBDO

award
Winnaar 2012

Bekijk deze campagne op pagina 202 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Eneco
Titel
TOON®
Bureau
FHV BBDO
Account
Johan Coops, Marcelle Menick
Copy
Paul Falla, Friso Ludenhoff
Art
Remco Bos, Maarten Vrouwes
Strateeg
Caroline van Lieshout, Derk van Beek
Opdrachtgever
Erik van Engelen, Floortje van den Berg, Jolanda Ravenek
Film/Productiemaatschappij
FatFred’s
RTV-producer
Peter Burger (FHV BBDO)
In samenwerking met
OMD Nederland RTV Director: Amancio Fränkel Digital Director: Carolien Roerink Media Director: Tessa Stallinga-Van Veen Linden&Barbosa Senior Consultant: Henk Boersen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Eneco
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Durables
Meer Durables winnaars

Durables

Doelstelling

Eneco gelooft in duurzame energieoplossingen. Duurzaam met je energie omgaan is ook bewust met je energie omgaan. Daarom komt Eneco met Toon®, de thermostaat die je laat zien wat je aan energie verbruikt. En wat het kost. Hij toont op elk moment van de dag je actuele verbruik, hoe dat verbruik is opgebouwd en of dat meer of minder is dan het verwachte verbruik. Met de campagne wil Eneco in de eerste plaats bekendheid genereren voor deze nieuwe propositie.

Doelgroep

De Nederlandse energieconsument.

Strategie/Concept

Mensen hebben eigenlijk geen idee hoe hun energieverbruik in elkaar zit. Daardoor is de jaarlijkse energierekening vaak een verrassing. Dat Toon je nu dat inzicht geeft is nieuw. Die boodschap willen we niet alleen vertellen, we willen het ook laten zien. In de campagne visualiseren we inzicht daarom letterlijk. Een doorkijkje in een huishouden maakt duidelijk hoe en waar Toon het verschil kan maken. Zo maken we onze boodschap helder: Toon, eindelijk inzicht in je energieverbruik.

Media- en middelenstrategie

We voeren op verschillende niveaus campagne. De kenmerkende Eneco illustratiestijl zorgt voor synergie. Met TV, OOH en prerolls bouwen we snel aan een hoge zichtbaarheid. DM's en eDM's brengen Toon onder de aandacht bij bestaande klanten. Via contentintegratie in print en online laten we specifieke gebruikersgroepen kennismaken met Toon. Hiervoor vragen we redacties om Toon te testen. Hun reviews zorgen voor extra contacten met de doelgroep, dragen bij aan de online vindbaarheid van Toon en genereren direct traffic naar de speciale productsite. Waar we via een infomercial en klikdemo uitleggen hoe Toon werkt. Onze aanpak had succes: we zijn er in een zeer competitieve markt uitstekend in geslaagd Toon van Eneco op de kaart te zetten en de interesse van mensen op te roepen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen