Tolerantie®

Tolerantie®

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
SIRE
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2012
Paginanummer
388

Doelstelling

Op een impactvolle manier bewustwording creëren en de discussie op gang brengen dat we samen moeten werken aan een tolerant Nederland.

Doelgroep

Heel Nederland.

Concept

Tolerantie is een breed, abstract en complex begrip. Om niet te verzanden in inhoudelijke discussies over specifieke onderwerpen, zijn we op zoek gegaan naar een gemeenschappelijke deler die het begrip 'tolerantie' tastbaar maakt en een positieve lading geeft, zonder belerend te zijn. Daarom hebben we tolerantie als product in de markt gezet. Een product dat last heeft van een slecht imago en dus wel wat marketing ondersteuning kan gebruiken. Want hoe meer mensen Tolerantie® gaan gebruiken, hoe meer Nederland opknapt.

Media- en middelenstrategie

Het concept is crossmediaal uitgerold als een heuse productlancering. Via TV, radio, print en abri's werd Tolerantie® geïntroduceerd. Waarbij op humoristische, testimonial achtige, wijze te zien was wat het product voor mensen doet. Er is Tolerantie® gesampled bij de opening van de DDD van de Bijenkorf en het was 'te koop' bij PLUS supermarkten. Via digitale kanalen is de campagne onder andere aangejaagd via (mobiele) bannering en een speciale media positie binnen Hyves, waarbij het leek alsof op 16 november, de 'Internationale Dag van de Tolerantie', alle Hyvers even vrienden waren. Kortom een zeer brede, 100% gesponsorde, media & middelen inzet. Dit alles zorgde voor verkeer naar de bestelsite Tolerantie.nu, waar een doosje Tolerantie® kon worden 'aangeschaft'. Om vervolgens als tevreden gebruiker een echte ambassadeur te worden! Met een persoonlijke advertentie op basis van je Facebook of Hyves profiel kon je vrienden en familie laten zien hoe Tolerantie® je leven had verrijkt. De campagne verspreidde zich al snel viraal en kreeg de nodige media aandacht (er werden zelfs Kamervragen gesteld!). Zowel positief als negatief. De discussie rondom de campagne, waarbij uiteenlopende meningen naast elkaar kunnen bestaan, raakt de essentie van het begrip 'tolerantie'. En daarmee werd ons doel bereikt.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken