Toekomstdromen

Toekomstdromen

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Technische Universiteit Eindhoven
Bureau
YoungWorks
Jaar
2012
Paginanummer
398

Winnaar 2012

Doelstelling

De TU/e kampt met problemen op het gebied van instroom van nieuwe studenten. Tegelijkertijd vraagt de maatschappij om meer ingenieurs en meer verschillende typen ingenieurs. Met een nieuw Bachelor College geeft de universiteit invulling aan de maatschappelijke vraag en de eigen groeiambitie. De campagne moet de bekendheid van de TU/e vergroten en een beeld neerzetten dat recht doet aan de onderwijsvernieuwing, waardoor de instroom groeit.

Doelgroep

De universiteit moet voor het slagen van de groeiambitie een andere en bredere groep vwo-scholieren aanspreken dan alleen de scholieren met een intrinsieke motivatie voor techniek. Zeker ook omdat men meer meisjes wil interesseren. De universiteit wil deze nieuwe doelgroepen laten zien en beleven welke rol techniek kan spelen om het leven en de maatschappij te verbeteren. Deze aanpak sluit ook naadloos aan bij de onderwijsvernieuwing van de TU/e die een brug slaat tussen pure techniek en de praktijk.

Concept

De 'toekomstdroom' als beeldspraak voor persoonlijke ambities. Dat is de leidende gedachte waarin TU/e de mens centraal zet en niet de techniek. De campagne biedt een platform voor scholieren, studenten, medewerkers en wetenschappers om ambities te etaleren welke ze met techniek (willen) realiseren.

Media- en middelenstrategie

De campagne start met de activatie 'Beam your Dream'. Jongeren kunnen hun droom via mobiel of website inzenden en deze zijn dezelfde dag geprojecteerd op de wolken en op gebouwen in 14 verschillende steden. In 2 weken tijd droomden 2000 jongeren over technologische vondsten die het leven verbeteren. Het vervolg bestaat uit een serie mini-documentaires. Daarin volgen we de 'toekomstdromen' van studenten en medewerkers, van idee tot realisatie. Het materiaal van deze casussen is vertaald naar offline en online middelen voor de activatie richting Open Dagen en de imagocampagne. Het resultaat is spectaculair: de instroom stijgt met 14%, het aantal meisjes stijgt met 50% ten opzichte van 2011.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken