Toekomst

Nuon Retail / N=5 communicatie-adviesbureau

Bekijk deze campagne op pagina 340 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Nuon Retail
Titel
Nuon VastePrijsStroom
Bureau
N=5 communicatie-adviesbureau
Account
Rob Jan Hendriks, Martijn Steinebach
Copy
Romke Oortwijn, Marike Pels
Art
Peter Hebbing, Roos de Kok
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
Bart Hofker, Ilse Lasschuijt, Laura de Vaan
Film/Productiemaatschappij
Czarevich (Regisseur: Joeri Holsheimer)
Editor
Annelien van Wijnbergen (Crabsalad), Internet door .Bone: Koen Verhagen, Rogier Beerends, Joost van Liemt, Maarten Regterschot (creatie), Jeroen Bouwmeester, Anna Beth Smeltekop (account).
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Francoise Tanis
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Nuon Retail
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5 communicatie-adviesbureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Duidelijk maken dat Nuon de eerste partij is die de zekerheid biedt van een vaste prijs voor 5 jaar elektriciteit zodat toekomstige prijsverhogingen kunnen worden voorkomen. En daarmee meer sympathie creëren voor het merk Nuon.

Doelgroep

Primair: consumenten die zich zorgen maken over de almaar stijgende elektriciteitprijs. Secundair: opinieleiders die kritisch staan ten opzichte van de energiesector met name door de almaar stijgende prijzen.

Strategie/Concept

De prijs van elektriciteit is de afgelopen jaren alleen maar gestegen. Dit brengt voor mensen een hoop onzekerheid met zich mee voor de toekomst. Door VastePrijsStroom te communiceren laten we zien dat Nuon er alles aan doet om mensen voor langere tijd zekerheid te bieden en te beschermen tegen prijsstijgingen. Om dit te verbeelden laat de campagne zien dat er in vijf jaar een hoop kan veranderen (ook dingen die men niet verwacht), maar dat de prijs van elektriciteit gewoon hetzelfde blijft. Een geruststellende gedachte in een onzekere wereld. Om de campagne emotioneel dichtbij te brengen wordt op subtiele wijze ingespeeld op het nationale gevoel: Nederland naar de finale van het WK in Zuid-Afrika, Ali B. als winnaar van de Nobelprijs en de gulden die de plaats van de euro weer overneemt.

Media- en middelenstrategie

Een multimediastrategie waarin in alle middelen op een originele manier gespeeld wordt met de toekomst. Televisie als dragend medium omdat geen ander medium zo sterk in staat is om de relevantie van VastePrijsStroom te tonen en merksympathie te creëren. Outdoor en steigerdoek om de bekendheid van VastePrijsStroom een extra boost te geven. En radio om de herinnering van de TV-campagne te vergroten. Aansluitend op de multimediale campagne is er ook een viral ontwikkeld op NU.nl waarin jij de hoofdrol speelt van een nieuwsbericht in de toekomst.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen