Toegift.nl

Toegift.nl

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MEER DAN 90 GOEDE DOELEN
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2018
Paginanummer
312

Nominatie 2018

Doelstelling

Het is heel gebruikelijk in Nederland om goede doelen bij leven te steunen. Het steunen van goede doelen na het leven, door na te laten aan een goed doel, gebeurt veel minder vaak. Meer dan 90 goede doelen slaan de handen ineen om het opnemen van een goed doel in het testament bespreekbaar te maken.

Doelgroep

50-plussers die nu al affiniteit hebben met, zich inzetten voor en/of geven aan één of meerdere goede doelen.

Merkomschrijving

Nalaten aan een goed doel wordt geassocieerd met doodgaan en testamenten. Dit zijn beladen onderwerpen waar mensen niet graag over nadenken of over praten. Terwijl nalaten aan een goed doel eigenlijk juist heel mooi is: je laat jouw betrokkenheid, inzet en passie voortleven. Daarom introduceren we een nieuw begrip. Nalaten aan een goed doel noemen we voortaan het geven van een toegift. Zo veranderen we een zwaar en beladen onderwerp, in iets moois dat makkelijker bespreekbaar is.

Concept

Iedereen, van jong tot oud, maakt zich weleens hard voor een goede zaak. Ons concept stelt je de vraag waarom je daarmee zou stoppen op het moment dat je er zelf niet meer bent. Dat doen we met een merk - toegift.nl - dat een positieve emotie creëert, het onderwerp bespreekbaar maakt en dat impliciet duidelijk maakt dat je nog een keer op kan komen voor dat wat jij belangrijk vindt. Wat dat ook is. We tonen daarom verschillende vormen van altruïsme voor een grote variatie aan doelen. In print en op social media gebruiken we testimonials, waarin we verschillende motivaties aan bod laten komen, maar ook vooroordelen wegnemen en barriëres slechten.

Media- en middelenstrategie

Onze doelgroep kunnen we zeer goed en efficiënt bereiken met televisie. Daarom laden we het begrip toegift via tv-commercials. Met sociale video (de testimonials) inspireren we per thema (dierenwelzijn, gezondheid, cultuur, mensenrechten, onderwijs en welzijn) en deze worden ook door de aangesloten goede doelen doorgeplaatst. Online display gebruiken we om de doelgroep de weg te wijzen naar toegift.nl. Ook faciliteren we de aangesloten goede doelen via een digitale toolkit, zodat zij toegift eenvoudig kunnen promoten in hun eigen middelen om zo het gesprek over nalaten in hun eigen achterban op gang te brengen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken