Toegift.nl

MEER DAN 90 GOEDE DOELEN / Roorda Reclamebureau

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 312 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
MEER DAN 90 GOEDE DOELEN
Bureau
Roorda Reclamebureau
Account
Michelle de Vos, Hans Bauman
Copy
Joeri Jansen, Zwier Veldhoen
Art
Joeri Jansen
Strateeg
Chantal van Binsbergen, Floor Busch
Opdrachtgever
Marjolein Blank, Marieke Smits, Eric van Leeuwen, Will van Heugten
Film/Productiemaatschappij
Bill Tanaka (Smarthouse films)
Editor
Gert-Willem Visser, Daniel Falkenhagen Corte Real
Muziek
Nando Eweg, Melcher Meirmans (REC Sound)
RTV-producer
Marcel Ossendrijver
Fotografie
Jeroen Simons, Reinout Steenhuizen
In samenwerking met
MediaXplain
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MEER DAN 90 GOEDE DOELEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda Reclamebureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Het is heel gebruikelijk in Nederland om goede doelen bij leven te steunen. Het steunen van goede doelen na het leven, door na te laten aan een goed doel, gebeurt veel minder vaak. Meer dan 90 goede doelen slaan de handen ineen om het opnemen van een goed doel in het testament bespreekbaar te maken.

Doelgroep

50-plussers die nu al affiniteit hebben met, zich inzetten voor en/of geven aan één of meerdere goede doelen.

Strategie/Concept

Iedereen, van jong tot oud, maakt zich weleens hard voor een goede zaak. Ons concept stelt je de vraag waarom je daarmee zou stoppen op het moment dat je er zelf niet meer bent. Dat doen we met een merk - toegift.nl - dat een positieve emotie creëert, het onderwerp bespreekbaar maakt en dat impliciet duidelijk maakt dat je nog een keer op kan komen voor dat wat jij belangrijk vindt. Wat dat ook is. We tonen daarom verschillende vormen van altruïsme voor een grote variatie aan doelen. In print en op social media gebruiken we testimonials, waarin we verschillende motivaties aan bod laten komen, maar ook vooroordelen wegnemen en barriëres slechten.

Media- en middelenstrategie

Onze doelgroep kunnen we zeer goed en efficiënt bereiken met televisie. Daarom laden we het begrip toegift via tv-commercials. Met sociale video (de testimonials) inspireren we per thema (dierenwelzijn, gezondheid, cultuur, mensenrechten, onderwijs en welzijn) en deze worden ook door de aangesloten goede doelen doorgeplaatst. Online display gebruiken we om de doelgroep de weg te wijzen naar toegift.nl. Ook faciliteren we de aangesloten goede doelen via een digitale toolkit, zodat zij toegift eenvoudig kunnen promoten in hun eigen middelen om zo het gesprek over nalaten in hun eigen achterban op gang te brengen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen