TNT POST KERST

TNT POST KERST

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
TNT Post
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2008
Paginanummer
402

Doelstelling

In de feestmaand bij uitstek wil TNT Post uiteenlopende doelgroepen stimuleren tot het verzenden van fysieke wenskaarten met de voordelige Decemberzegel.

Doelgroep

We praten tegen heel Nederland. Niet als massa, maar opgedeeld in specifieke doelgroepen. Van de traditionele verstuurder van kerstkaarten (voornamelijk vrouwen) tot nieuwe (jongere) doelgroepen. Daarnaast richten we ons specifiek op de zakelijke markt. Voor bedrijven is kerst een belangrijk moment om attent te zijn richting relaties.

Concept

De rode draad van de decembercampagne is het TNT Post motto: Kerst begint met een kaartje. Want het echte kerstgevoel begint met het versturen en ontvangen van kerstkaartjes. Met de voordelige Decemberzegels maakt TNT Post het versturen van een kerstkaart nog aantrekkelijker. Voor de jongere Nederlanders, voor wie het versturen van kaarten zeker nog geen gewoonte is, wordt aangehaakt bij de actie Serious Request van jongerenzender 3FM.

Media- en middelenstrategie

De Decemberzegel en de kerstkaart worden breed gepromoot via TV, radio, outdoor, instore en eigen mediamiddelen van TNT Post (o.a. site, e-mailings, huis-aan-huisblad, brievenbussen en vrachtwagens) en PR. Maar, de doelgroepenstrategie vereist dat voor elke doelgroep ook specifieke media worden ingezet. Extra aandacht wordt gegenereerd door verrassende contacten als non-spot promo’s bij familiezender SBS, kinderactiviteiten als ‘Brieven aan de Kerstman’ en persrondleidingen in de sorteercentra. De zakelijke doelgroep lift enerzijds mee op de consumentenactiviteiten, maar wordt ook bijvoorbeeld via direct mail, online en vakbladen geïnformeerd. Voor jongeren ligt de focus op 3FM’s Serious Request met o.a. acties in het Glazen Huis.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken