TMF Doof worden doe je zo

Nationale Hoorstichting / TMF / MTV Networks BV

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 397 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Nationale Hoorstichting / TMF
Titel
Gehoorbescherming
Bureau
MTV Networks BV
Account
Matthijs van Dongen
Copy
Allan Sperling, Robin Blitzblum, Jan-Willem den Ouden
Art
Allan Sperling, Robin Blitzblum, Jan-Willem den Ouden
Strateeg
Allan Sperling, Robin Blitzblum, Jan-Willem den Ouden
Opdrachtgever
Paul Heere, Laura Vogelsang
Film/Productiemaatschappij
Branded Shorts
Editor
Baster
Muziek
Dennis Alfarez
RTV-producer
Kirby Beckman, Anouk Visser
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Nationale Hoorstichting / TMF
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van MTV Networks BV
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid winnaars

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Van lang luisteren naar harde muziek kun je doof worden. De Nationale Hoorstichting en TMF willen jongeren daarvan bewust maken.

Doelgroep

Jongeren van 16 tot 24 jaar die muziek beluisteren.

Strategie/Concept

Geen belerend vingertje maar alles omdraaien. Motto: 'Doof worden doe je zo'. Bijvoorbeeld door harde muziek in de auto of door het lawaai van je ouders als ze samen naar bed gaan.

Media- en middelenstrategie

TV-commercial, hoortest via de website www.tmf.nl/doofwordendoejezo en via Hyves widgets, inzet van artiesten als spokespersons, radiocommercials en redactionele aandacht in het TMF programma: 'Kijk Dit Nou'. Een mooie mix om met autoriteit de doelgroep te bereiken en te overtuigen. Campagnestart in 2010. Inmiddels al 102.995 unieke websitebezoekers en 77.643 afgeronde hoortesten. In de campagneperiode nam de verkoop van Noizezz gehoorbescherming in de speciale TMF doosjes toe met 38%. Het onderwerp staat op de kaart daar waar het hoort: bij de jongeren zelf en niet bij hun ouders!

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen