Tjiezi

Tjiezi

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Uniekaas
Bureau
MobGen B.V.
Jaar
2011
Paginanummer
346

Doelstelling

Marktintroductie (in Q4 2011) van 'Tjiezi' (Uniekaas); een nieuw kaas-merk, speciaal voor jongeren. Snelle opbouw van merkbekendheid en betrokkenheid bij het merk onder de doelgroep, op een zeer effectieve en kostenefficiënte wijze.

Doelgroep

Kinderen 6-12 jaar + moeders 35-45 jaar met jonge kinderen.

Concept

98% van de huishoudens in NL kopen kaas. 33% van deze huishoudens hebben (jonge) kinderen en zijn goed voor 45% van de totale kaasomzet. Met Tjiezi lanceert Uniekaas een merk speciaal ontwikkelt voor jongeren. Een gezonde kaas-snack; fun voor kids en een gezond alternatief voor moeders (t.o.v. alle bestaande zoete en veel te zoute snack producten). Tjiezi spreekt jongeren aan door middel van een unieke product range van kaas-snacks zoals pizza plakken voor op de tosti, kaas-dippers en kaas-strings in een opvallende folieverpakking. Dit heeft geresulteerd in een uitzonderlijk hoge opname bij retailers en daarnaast een spin-off effect gegenereerd m.b.t. de opname van andere Uniekaas merken. Social media is de digitale hang-out spot van de doelgroep. Daarom creëerde Uniekaas zestig originele 'emoticons' waarmee 'Tjiezi' deel uit ging maken van de conversatie en interactie tussen jongeren op MSN, mobiel, games etc.

Media- en middelenstrategie

1e keer dat een nieuw merk d.m.v. 'emoticons' via social media (lancering 3 MSN packs, etc.) wordt geïntroduceerd. Dit werd versterkt door de introductie van branded-content: website (met virtueel spaarsysteem), mobile site (met downloadable ringtones), games, iPhone/iPad apps (eigen sound-mixes maken en sharen via Facebook) en online bannering voor jongeren. Daarnaast is gebruik gemaakt van een 'traditionele' media mix: winkelvloerpromoties, tv-programma sponsoring (Nickelodeon, SBS6), advertenties (o.a. 3x Telegraaf) voor moeders en Interbest snelwegreclame (5 x) voor de belangrijkste retailers. Tjiezi won de SuperIntro Award 2011 (Vakblad Supermarkt) in de categorie Kinderproducten en is hoofdsponsor van The Voice Kids 2012.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken