Tikkie. Lekker in de flow

Tikkie. Lekker in de flow

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO (TIKKIE)
Bureau
Havana Harbor (Part of Candid)
Jaar
2021
Paginanummer
176

Doelstelling

Bekendheid geven aan nieuwe Tikkie toepassingen.

Doelgroep

(Potentiële) gebruikers en eigenaars van een eigen zaak of horeca.

Merkomschrijving

Tikkie is de bekende vrolijke betaalapp. De merkwaarden zijn gemak en fun. Tikkie heeft nieuwe functionaliteiten: Tikkie Terug voor cashbackacties in de supermarkt; Tikkie Check waarmee je snel afrekent in de horeca; Tikkie voor je zaak.

Concept

Met Tikkie kun je doorrrrr en wordt je leven sneller en makkelijker. Dus presenteren we onder het thema ‘lekker in de flow’ Tikkie’s nog onbekende veelzijdigheid. Om die flow te beleven is gekozen voor een rap waarin Willy van de bij een breed publiek bekende Opposites de toepassingen uitlegt in een videoclip. Hierin staat de veelzijdigheid centraal. In deelvideo’s wordt iedere functionaliteit apart behandeld. De toon is relaxt en fun, passend bij het Tikkie-merk.

Media- en middelenstrategie

Mobiel is het natuurlijke domein voor een app als Tikkie. Dus de mix bestond uit de OLV en korte bumperads voor iedere toepassing. Van het nummer maakten we een aangepaste radiospot en spotify-versie. Aangevuld met banners en content in de eigen Tikkie app.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken