Tikkie, de betaalapp voor iedereen.

ABN AMRO / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 212 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Niki Lodder
Copy
Tim de Waard
Art
Daniel Samama
Strateeg
Arnd Jan Gulmans
Opdrachtgever
Tanja Bom, Erna Lammers, Saska Stobbe
Film/Productiemaatschappij
Unit Creative Management Amsterdam
Fotografie
Isabella Rozendaal
In samenwerking met
MediaCom
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

1) Tikkie koppelen aan ABN AMRO zodat het innovatieve karakter afstraalt op de bank. 2) Meer mensen kennis laten maken met het betaalgemak van Tikkie.

Doelgroep

Klanten en niet-klanten van ABN AMRO, 35-plus.

Strategie/Concept

Gebruik stijgt door méér gebruikers, die in meer betaalsituaties aan Tikkie denken. Inzicht: de doelgroep installeert Tikkie niet omdat ze a) twijfelen over veiligheid en b) niet weten hoe het werkt. Twijfels over veiligheid nemen we weg door ABN AMRO afzender van de campagne te maken. Zo lift de bank bovendien mee op het innovatieve karakter van Tikkie. Mensen snappen hoe Tikkie werkt als ze eenmaal een Tikkie hebben ontvangen en betaald. De focus ligt daarom op terugbetalen. We prikkelen met aansprekende betaalsituaties en #stuurjeeentikkie? Het verhaal achter de betaling maakt voelbaar dat betalen meer is dan een transactie.

Media- en middelenstrategie

Met radio en webvertising bouwen we snel bereik op. Met locatiespecifieke creatie in outdoor inspireren we met voorbeeldsituaties waarin je Tikkie kunt gebruiken.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen