Tijgernootjes Russian Roulette

Tijgernootjes Russian Roulette

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Duyvis
Bureau
Red Urban
Jaar
2011
Paginanummer
234

Nominatie 2011

Doelstelling

Realiseren van bekendheid van de propositie Duyvis Tijgernootjes Russian Roulette middels engagement met het Duyvis merk, leidend tot: significante groei voor het Duyvis merk op Top of Mind-awareness, spontane merkbekendheid en merk-statement "is voor iemand als ik".

Doelgroep

18 tot 35 jaar met focus op "man 20-25 jaar". De doelgroep heeft een actief leven waar het element 'fun' centraal staat. Deze doelgroep is meer dan gemiddeld actief op het gebied van sport en uitgaan en consumeert media voor ontspanning. Een groot deel van de doelgroep is in het bezit van een smartphone, die met name wordt gebruikt voor sociale activiteiten en entertainment, waarbij apps een grote rol spelen.

Concept

Tijgernootjes Russian Roulette is een nieuwe smaak Tijgernootjes, met enkele pittige nootjes in de zak. Het leuke is dat je niet kunt zien welke de pittige zijn, maar je proeft het natuurlijk wel. Dus jij of één van je vrienden kan plotseling verrast worden met een extra pittig Tijgernootje… Samen nootjes eten wordt een spannend spel!

Media- en middelenstrategie

Via de TVC en communicatie op de winkelvloer werd bekendheid van de productpropositie opgebouwd. Hiermee versterkten we ook de Top of Mind-awareness van het Duyvis merk. We inspireerden tot het beleven van de propositie door echte spelbeleving te realiseren. Hiervoor ontwikkelden we een mobiele app, beschikbaar voor alle smartphones. De app is een mix van 'Russian Roulette' en 'Truth or Dare': met pittige vragen en spannende uitdagingen wordt een avondje met vrienden gevaarlijk leuk. Om een brug te bouwen tussen het product en de spelervaring, hebben we pre-rolls, interactieve banners, branded content, owned media en on pack stickering ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken