Tijd voor Good Times

Tijd voor Good Times

Categorie
Retail
Adverteerder
MCDONALD'S
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2021
Paginanummer
346

Doelstelling

Bouw door aan het jaarlijkse zomerplatform, versterk de Top-of-Mind awareness en emotionele binding met McDonald’s in de zomer.

Doelgroep

Heel Nederland. Iedereen is – na een jaar vol lockdown – toe aan de zomer.

Merkomschrijving

McDonald’s is meer dan fast food. We maken spontane geluksmomentjes toegankelijk met Good Times voor iedereen.

Concept

Het is tijd voor Good Times. Na Good Times Island in het IJsselmeer en ons mini-restaurant ‘McDonald’s For You’ op het land, hingen er deze zomer Good Times in de lucht. Met een enorme luchtballon in de vorm van het beroemde Big Mac Menu, onmiskenbaar McDonald’s, had Nederland elke dag iets om naar uit te kijken, symbolisch voor de magie en Feel Good die McDonald’s je brengt.

Media- en middelenstrategie

We lanceerden de campagne met een TVC, geboost met een teasevideo en PR, met de luchtballon als het gezicht. In de McDonald’s App kon je de ballon live volgen, games spelen, Summerboxes vol goodies winnen, coupons redeemen en je opgeven voor een ballonvaart. Social content, een stickerpack en AR lens maakten het shareable en prikkelden om de zomer te vieren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken