Tijd voor echte keuzes

Tijd voor echte keuzes

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
TRIODOS BANK
Bureau
Dawn
Jaar
2018
Paginanummer
238

Doelstelling

Nu steeds meer banken duurzaamheid claimen, duidelijk maken wat het onderscheidend vermogen van Triodos Bank is. Met een merkcampagne de naams- en inhoudsbekendheid versterken en merkvoorkeur vergroten.

Doelgroep

Cultural creatives: de mensen die weten dat duurzaam leven en duurzaam bankieren opties zijn.

Merkomschrijving

Triodos Bank is financier van de verandering. De bank investeert alleen in bedrijven en instellingen die op sociaal, cultureel of ecologisch gebied een meerwaarde hebben. Met het spaargeld dat mensen aan Triodos Bank toevertrouwen, verstrekt de bank leningen aan inspirerende ondernemers en vernieuwende projecten.

Concept

De oude economie heeft haar houdbaarheidsdatum bereikt, en de problemen stapelen zich op. Minder slecht is simpelweg niet meer goed genoeg. Maar verandering begint pas echt als er radicale keuzes gemaakt worden. Daarom roept Triodos Bank op tot het doorbreken van de inertie. Met een veelvoud aan video's, gifjes en stories laat Triodos zien dat het huidig systeem onhoudbaar is en dat we onze gewoontes moeten veranderen om echt verschil te maken. En wie kan er beter oproepen tot het maken van echte keuzes dan de bank die zich bij uitstek onderscheidt met echte keuzes: de bank is onafhankelijk, doet niet aan bonussen en heeft 7,6 miljard aandeelhouders - alle mensen op de wereld. Daarnaast biedt de campagne handelingsperspectief met keuzes die je als consument kan maken; voor bijvoorbeeld duurzaam reizen of klimaatneutrale kleding, én door te kiezen voor een bank die kiest.

Media- en middelenstrategie

Door middel van korte punchy formats is de duurzame bank in vrijwel alle media opvallend aanwezig: reclameblokken worden gehackt met series korte films, timelines worden gevuld met eigenwijze GIFs en polls die interactie creëren, en ook in outdoor zijn de iconische metaforen te zien. De vele formaten videos komen daarnaast terug in online en social doorvertalingen, en in de bioscoop. Zo komt de 'Tijd voor echte keuzes'-campagne op speelse en onorthodoxe wijze terug in vrijwel alle kanalen en bereiken we met een bredere inzet een breder publiek.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken