Ticket to the Eclipse

TRANSAVIA / Dorst & Lesser

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 475 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
TRANSAVIA
Titel
Vliegtuigmaatschappij
Bureau
Dorst & Lesser
Account
Marlies Boer, Dennis Hamakers
Copy
Marlies Boer
Art
Wirelab, Shoot the Rabbit
Strateeg
Birgit Zuurveld, Robert Withagen
Opdrachtgever
Anna Tijsen, Carly ter Doest, Rob Abspoel
Fotografie
Yara van der Velden
In samenwerking met
Wirelab, Shoot the Rabbit
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van TRANSAVIA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dorst & Lesser
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Transavia neerzetten als een cool en innovatief merk dat unieke passagiersbelevenissen creëert en toonaangevend is op het gebied van social media.

Doelgroep

Mannen en vrouwen tussen de 18 en 55 jaar.

Strategie/Concept

Met de innovatieve social media campagne "Ticket to the Eclipse" bood Transavia haar fans de kans op een unieke belevenis in de lucht. Dertig gelukkige winnaars vlogen op 20 maart 2015 naar de eclips bij de Faeröer eilanden om daar de zonsverduistering vanaf de allerbeste plek te bekijken, boven de wolken vanuit het vliegtuig.

Media- en middelenstrategie

Transavia creëerde een online platform waar fans zich konden aanmelden en meer informatie konden krijgen over deze bijzondere vlucht. Dankzij de hero, hub en hygiene content strategie werden Transavia fans via video's, animaties en informatie op social media getriggerd om mee te doen. Om de doelgroep ook offline te activeren opende Transavia een pop-up store op Schiphol Airport.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen