Thuiswerkcampagne

Thuiswerkcampagne

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
CUP-A-SOUP
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2020
Paginanummer
58

Nominatie 2020

Doelstelling

Met het massale thuiswerken als gevolg van corona, vallen voor Cup-a-Soup inkomsten uit het OOH-kanaal weg; 50% van de totaalomzet. Doel is om kantoorconsumptie naar huis te brengen, het 4 uur moment thuis te claimen en omzet via het retailkanaal laten stijgen.

Doelgroep

Thuiswerkers.

Merkomschrijving

Sinds jaar en dag claimt Cup-a-Soup 4 uur: het moment dat de dip begint en je deze moet overwinnen met Cup-a-Soup. Samen met een reclamehistorie vol kantoorhumor en de zin 'Dat zouden meer mensen moeten doen', heeft het merk een herkenbaar signatuur.

Concept

In 8 video's zien we 4 collega's in videomeeting. De persoon in vak 4 is niet scherp en begaat telkens een blunder. In de campagne maken we gebruik van vertrouwde memory structures, maar geven we een invulling die aansluit bij de nieuwe thuiswerkrealiteit. Zo bekrachtigen we de relevantie van Cup-a-Soup, júist tijdens het thuiswerken.

Media- en middelenstrategie

Na het bekendmaken van de eerste regeringsmaatregelen, wordt de campagne binnen 1,5 week gelanceerd, wat zorgt voor hoge betrokkenheid. De inzet is vlak voor het 4 uur moment op sociale media; wanneer de dip inslaat en menig Nederlander aan het scrollen slaat.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken