Thuiskomst Douwe Egberts MasterBlenders

Thuiskomst Douwe Egberts MasterBlenders

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Douwe Egberts MasterBlenders 1753
Bureau
ONLY
Jaar
2012
Paginanummer
78

Doelstelling

Bouw corporate waarde op rond het feit dat Douwe Egberts nu D.E MasterBlenders 1753 heet en 'thuis' komt aan de AEX. Een nieuwe tijd, een nieuwe ambitie, een nieuwe naam. En een unieke kans om het merk een impuls te geven aan de manier waarop het merk gezien wordt door een nieuwe generatie koffiedrinkers die anders naar koffie kijken.

Doelgroep

Relaties en intermediairs, financieel en zakelijk, nationaal en internationaal. Alle medewerkers en alle gebruikers van het merk Douwe Egberts.

Concept

De thuiskomst van de MasterBlender. Onze MasterBlenders blenden, branden en brengen jouw koffie van de verste hellingen bij jou thuis. Anders gezegd, het meesterschap (het blenden) en de topkwaliteit (het branden) brengen mensen bij elkaar (het bonden) verbeeld door de MasterBlender die een kopje koffie uit verre landen 'thuis' brengt.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor een 'brede' corporate aanpak om de nieuwswaarde op te spelen en de onbekende kanten van het merk te benadrukken. Posters en Swanks verwelkomen Douwe Egberts 'thuis' in de omgeving van de AEX en verwelkomen mensen die ook 'thuis' komen aan de grenzen, op Schiphol enz. Dagbladen gericht op beleggers, vertellen het verhaal achter het bedrijf. Een 75" film voor intern gebruik in meetings - o.a. met potentiële beleggers en intermediairs. Een 45" commercial, afgeleid van deze film, zorgt voor maximale spontane bekendheid bij koffiedrinkend Nederland. In- en externe social media werden ingezet om dagelijks te informeren en te involveren rondom de beursgang.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken