The worst Instagram account! Ever!

SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX / Cheil Benelux

Bekijk deze campagne op pagina 383 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Benelux
Account
Judith Langeslag, Mariska Kloezen
Copy
Annemiek Den Uil
Art
Ton van Jole, Stephan Gonnissen
Strateeg
Ernst-Jan Koomans
Opdrachtgever
Gerben van Walt Meijer, Roos Bulder, Marius Klijzing
Film/Productiemaatschappij
Wefilm, The Compound
Editor
Kees van Dijkhuizen
Muziek
Unippm.be, Post Office, Marcel Bultman
RTV-producer
Melissa Nieveld
In samenwerking met
Starcom
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Cheil Benelux
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Betrek de doelgroep in het grootmaken van de centrale USP van de nieuwe Samsung Galaxy S7: de telefoon met de beste camera ooit, die zelfs met weinig licht perfecte foto's maakt.

Doelgroep

Free thinker millennials 18-35 jaar.

Strategie/Concept

We vertellen het verhaal van de IJslandse visser Rúnar Jonsson, de worst Instagrammer ever. IJsland is het land met de langste schemering in de wereld. En Rúnar heeft een smartphonecamera die ongeschikt is voor de schemering. Hij post de ene donkere foto na de andere. Om Rúnar te helpen geven we hem de Samsung Galaxy S7 waarmee hij voor het eerst heldere foto's kan posten.

Media- en middelenstrategie

Rúnar's Instagram-account vormt het hart van de campagne. We starten met het seeden van Rúnar's slechte foto's, met advertorials. Daarna launchen we een online film; een innemend portret van Rúnar. Vervolgens wordt zijn Instagram gevuld met prachtige twilightfoto's gemaakt met zijn nieuwe S7. Consumenten worden gelinkt aan de campagnewebsite: www.the worstinstagram.nl.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen