The worst Instagram account! Ever!

The worst Instagram account! Ever!

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Benelux
Jaar
2016
Paginanummer
383

Doelstelling

Betrek de doelgroep in het grootmaken van de centrale USP van de nieuwe Samsung Galaxy S7: de telefoon met de beste camera ooit, die zelfs met weinig licht perfecte foto's maakt.

Doelgroep

Free thinker millennials 18-35 jaar.

Concept

We vertellen het verhaal van de IJslandse visser Rúnar Jonsson, de worst Instagrammer ever. IJsland is het land met de langste schemering in de wereld. En Rúnar heeft een smartphonecamera die ongeschikt is voor de schemering. Hij post de ene donkere foto na de andere. Om Rúnar te helpen geven we hem de Samsung Galaxy S7 waarmee hij voor het eerst heldere foto's kan posten.

Media- en middelenstrategie

Rúnar's Instagram-account vormt het hart van de campagne. We starten met het seeden van Rúnar's slechte foto's, met advertorials. Daarna launchen we een online film; een innemend portret van Rúnar. Vervolgens wordt zijn Instagram gevuld met prachtige twilightfoto's gemaakt met zijn nieuwe S7. Consumenten worden gelinkt aan de campagnewebsite: www.the worstinstagram.nl.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken