The Worst Harlem Shake Ever

PARKINSON VERENIGING / Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 360 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
PARKINSON VERENIGING
Titel
NVT
Bureau
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland
Account
Marcel Hölscher, Francis Verdouw
Copy
Jan Bosch, Rick Coolegem
Art
Tim ten Dam, Maarten Dobbelaar
Opdrachtgever
Eric Roos, Joan van Haaften
Film/Productiemaatschappij
Maarten Groen, Bycen Molenaar
Editor
Paul te Riele, Ruben Labree
In samenwerking met
DPPLR
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van PARKINSON VERENIGING
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Laat mensen inzien hoe zwaar het is om te leven met de symptomen van Parkinson.

Doelgroep

Iedereen die niets of (te) weinig weet over Parkinson.

Strategie/Concept

Ernstig schudden is één van de vele symptomen van Parkinson. Toen in februari 2013 de 'Harlem Shake' hype ontstond, haakten wij daar op in met 'The Worst Harlem Shake Ever'. Eric Roos, voorzitter van de Parkinson Vereniging en zelf patiënt, had de hoofdrol. Wat een normale Harlem Shake video leek te zijn, eindigde met een harde boodschap: 'Shaking. Fun for some… Daily struggle for others'. Eric acteerde niet, hij was zichzelf.

Media- en middelenstrategie

We plaatsten onze video op Youtube. Binnen een paar dagen was hij ruim 100.000 keer bekeken. Maar omdat we de muziekrechten niet konden betalen, werd de video geblokkeerd. Er had niets beters kunnen gebeuren. De video werd opgepikt door kranten en blogs wereldwijd. Ook deelden velen hem op een eigen kanaal. Inmiddels hebben ruim 1 miljoen mensen hem gezien. Zonder budget zette de Parkinson Vereniging zichzelf toch op de kaart.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen