The Voice Of Holland | Singing Sunday

The Voice Of Holland | Singing Sunday

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Vodafone
Bureau
OMD
Jaar
2012
Paginanummer
144

Doelstelling

Samen met The Voice of Holland (TVOH) heeft Vodafone het meest interactieve branded entertainment platform gecreëerd. En daarmee een leidende positie op het gebied van mobiel internet. Een grote stimulans om ook in seizoen 3 de lat weer hoger te leggen. Doel: een breed publiek maakt kennis met de next step in datagebruik: video.

Doelgroep

Smartphone- en tabletbezitters.

Concept

We bouwen in seizoen 3 voort op de innovatieve en interactieve rol van Vodafone binnen TVOH. In seizoen 1 kon het publiek voor het eerst in een talentenshow 'meepraten' via social media. In TVOH 2 kon de kijker 'meebeslissen' via de ThuisCoach-app. What's next? In seizoen 3 willen we de kijker nog meer uitgedagen: 'meedoen'. We creëren een nieuw broadcastconcept: de interactieve herhaling TVOH Singing Sunday. Op zondagmiddag een speciale meezing-editie, met optredens uit de live show van vrijdag. Ouderwetse tv-gezelligheid, nu met de smartphone als 'zangmicrofoon' in de hand. Via een speciale video-app kan iedereen meezingen tijdens het tv-programma. Je video-opname kun je delen binnen de app, zodat anderen deze kunnen zien, beluisteren en waarderen. De leukste opnames zijn op tv te zien in de eerstvolgende uitzending, met Winston als presentator en zangcoach Babette Labije met zangtips.

Media- en middelenstrategie

We kozen voor een verrassende aanpak binnen het TVOH-platform: een nieuw tv-moment en een nieuwe app. Met 10 uitzendingen moest Singing Sunday vanaf week 1 leiden tot actie. Massamediaal zijn op RTL4 cromo's ingezet en binnen de reguliere show in-programme momenten gecreëerd om snel awareness en downloads te genereren. Meedoen kon ook online via RTL XL en thevoiceofholland.com. Een speciaal YouTube-kanaal vulde zich met de beste video's. De batches die men kon verdienen binnen de app zorgden voor extra stimulans om te blijven participeren en te delen via social media. Resultaat: een ongekende 38% van de kijkers download de app (ca. 73.000) en maakt 47.500 video-opnames. De herhaling zal nooit meer hetzelfde zijn.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken