The Toast

The Toast

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
TEMPO-TEAM
Bureau
Talpa Network
Jaar
2020
Paginanummer
192

Doelstelling

Een push geven aan de merkbelofte Werkplezier. De campagne moet bijdragen aan top of mind awareness, spontane merkbekendheid en -voorkeur. De campagne moet werkplezier tot leven wekken en de doelgroep daarbij prikkelen.

Doelgroep

MBO'ers en LBO'ers, werkenden en werkzoekenden, 18-34 jaar. Zij werken niet alleen op kantoor, maar ook in de logistiek, industrie en productie en klantenservice. Niet alleen een werkweek, maar ook weekend- of nachtdiensten.

Merkomschrijving

Tempo-Team helpt het werkplezier te vergroten voor duizenden mensen die via de uitzendorganisatie werken. Een uitdaging, want er is natuurlijk veel meer in het leven dan werk alleen. Tempo-Team staat dicht bij de werkgever en -nemer, waardoor ze ook echt iets kunnen betekenen.

Concept

Uit onderzoek blijkt dat werknemers vooral plezier halen uit collega's; complimentjes, grapjes en successen delen. Daarom ontwikkelden we The Toast: hét moment om elkaar te waarderen en natuurlijk om samen heel veel lol te trappen. Zo toasten collega's met lieve, grappige, persoonlijke en scherpe woorden. En, proosten altijd op werkplezier. Een concept met impact in normale tijden en extra impactvol tijdens de coronacrisis waarin collega's elkaar niet dagelijks zien.

Media- en middelenstrategie

Cabaretier Alex Ploeg toastte op luisteraars, collega's en beroepsgroepen. Op deze manier werd de juiste snaar geraakt bij alle luisteraars van Radio 538. De campagne werd vervolgens uitgerold op social media, waar influencers op elkaar toastten en steeds het stokje doorgaven. Via stories en wallposts werden hun volgers bereikt én geactiveerd. Om de doelgroep verder te activeren, ontwikkelden we een Instagram-filter van een Tempo-Team Toast-mok. Zo kwam de mok omhoog wanneer de toaster zijn mond opende, dus net als bij een echte toast waarbij het glas geheft wordt. Om de campagne helemaal rond te maken heeft Tempo-Team The Toast intern doorvertaald met als doelstelling het verhogen van hun eigen werkplezier naar een 8+! Tempo-Team activeerde haar eigen medewerkers door te gaan toasten op collega's, klanten en uitzendkrachten. Die toasts werden verspreid op YouTube, LinkedIn, intranet en in e-mail journey's.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken