The Study Sessions

The Study Sessions

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ENTRéE & HET KONINKLIJK CONCERTGEBOUW
Bureau
NEEW
Jaar
2020
Paginanummer
373

Winnaar 2020

Doelstelling

Jongeren interesseren voor klassieke muziek en awareness voor Entrée vergroten

Doelgroep

Jongeren (18-35) waarvan het overgrote deel niet naar klassieke muziek luistert

Merkomschrijving

Entrée is de jongerenorganisatie van Het Concertgebouw die de vergrijzing onder bezoekers probeert tegen te gaan. Jongeren tot 35 jaar kunnen lid worden van Entrée en met korting naar zo'n 400 concerten per concertseizoen.

Concept

Onder jongeren wint Boef het van Bach. Tenminste, als het op muzieksmaak aankomt. Maar wanneer we de discussie verplaatsen van muzieksmaak naar muziekeffect zijn er kansen.
Tijdens 'The Study Sessions' werd de concertzaal omgetoverd tot studieruimte waar jongeren konden studeren onder het genot van live klassieke muziek. Zo gaven we ze een nieuwe reden om klassieke muziek te luisteren: je kan je er namelijk erg goed op concentreren. Een waardevol effect zo vlak voor de tentamenweek.

Media- en middelenstrategie

Het event werd aangekondigd via speelse animaties op social media en een wetenschappelijk onderbouwd artikel in het Parool. De toegestroomde landelijke pers zorgde dat het verhaal van de wondere werking van klassieke muziek nationaal op de kaart gezet werd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken